به گزارش
سرویس اقتصادی عصرپرس،
عبدالناصرهمتي رئيس کل بيمه مرکزي در اين مراسم هدف از راه اندازي اين سامانه را حمايت
از حقوق بيمه گذاران و بيمه شدگان و در راستاي اجراي "حقوق شهروندي در نظام اداري"
دانست و گفت: بيمه مرکزي در کنار وظايف نظارتي خود، همواره به دنبال بهره گيري از بستر
هاي الکترونيکي نوين براي بهبود روند پاسخگويي ارائه خدمات و رسيدگي به شکايات بيمه
گذاران بوده است و به همين منظور امروز شماره 4 رقمي 2342 تحت عنوان سامانه پاسخگويي
بيمه مرکزي راه اندازي شد.
رئيس کل بيمه مرکزي
افزود: سال گذشته از سوي شبکه فروش صنعت بيمه، بيش از 56 ميليون فقره بيمه نامه صادر
شده و بيش از 35 ميليون فقره خسارت از سوي شرکت هاي بيمه پرداخت شده و اين آمار بيانگر
بزرگتر شدن خانواده صنعت بيمه است. لذا با افزايش روزانه بيمه گذاران و بيمه شدگان
و متعاقبا پاسخگويي به سوالات و شکايات آنها نياز به يک سامانه جامع تر از تلفن گويا
داشت تا بتوانيم با ارائه خدمات بهتر و سريع تر ضمن رعايت حقوق شهروندي آنها و بهبود
مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشي به کانال هاي ارتباطي و افزايش رضايتمندي مردم، گامي
موثر در گسترش فرهنگ بيمه و آگاهي مردم از خدمات بيمه برداريم.
همتي، صف انتظار
هوشمند، نظرسنجي از تماس گيرنده،صندوق صوتي، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگيري را از ويژگي
هاي مهم اين سامانه دانست و گفت: اميدوارم اين سامانه نيز در کنار ساير بسترهاي الکترونيکي
بيمه مرکزي همچون سامانه رسيدگي به شکايات بيمه گذاران، سنهاب، شکايت نمايندگان از
شرکت هاي بيمه و استعلام بيمه نامه بتواند از دغدغه هاي بيمه اي مردم بکاهد.