اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
کد خبر: ۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 20 December 2017

سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي راه اندازي شد

صبح امروز، فعاليت سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي با تماس رئيس کل بيمه مرکزي با شماره 4 رقمي 2342 اين مرکز، کليد خورد.

سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي راه اندازي شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عبدالناصرهمتي رئيس کل بيمه مرکزي در اين مراسم هدف از راه اندازي اين سامانه را حمايت از حقوق بيمه گذاران و بيمه شدگان و در راستاي اجراي "حقوق شهروندي در نظام اداري" دانست و گفت: بيمه مرکزي در کنار وظايف نظارتي خود، همواره به دنبال بهره گيري از بستر هاي الکترونيکي نوين براي بهبود روند پاسخگويي ارائه خدمات و رسيدگي به شکايات بيمه گذاران بوده است و به همين منظور امروز شماره 4 رقمي 2342 تحت عنوان سامانه پاسخگويي بيمه مرکزي راه اندازي شد.

رئيس کل بيمه مرکزي افزود: سال گذشته از سوي شبکه فروش صنعت بيمه، بيش از 56 ميليون فقره بيمه نامه صادر شده و بيش از 35 ميليون فقره خسارت از سوي شرکت هاي بيمه پرداخت شده و اين آمار بيانگر بزرگتر شدن خانواده صنعت بيمه است. لذا با افزايش روزانه بيمه گذاران و بيمه شدگان و متعاقبا پاسخگويي به سوالات و شکايات آنها نياز به يک سامانه جامع تر از تلفن گويا داشت تا بتوانيم با ارائه خدمات بهتر و سريع تر ضمن رعايت حقوق شهروندي آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشي به کانال هاي ارتباطي و افزايش رضايتمندي مردم، گامي موثر در گسترش فرهنگ بيمه و آگاهي مردم از خدمات بيمه برداريم.

همتي، صف انتظار هوشمند، نظرسنجي از تماس گيرنده،صندوق صوتي، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگيري را از ويژگي هاي مهم اين سامانه دانست و گفت: اميدوارم اين سامانه نيز در کنار ساير بسترهاي الکترونيکي بيمه مرکزي همچون سامانه رسيدگي به شکايات بيمه گذاران، سنهاب، شکايت نمايندگان از شرکت هاي بيمه و استعلام بيمه نامه بتواند از دغدغه هاي بيمه اي مردم بکاهد.