به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از خانه ملت، سیدجواد ساداتینژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درخصوص چگونگی نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، گفت: آموزش و پرورش باید فعالیتهای خود را براساس سند تنظیم کند؛ با توجه به اینکه مجلس از نهادهای نظارتی است براساس اسناد بالادستی عملکرد آموزش و پرورش را ارزیابی میکند.
نماینده مردم کاشان
و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس برای بررسی عملکرد آموزش و پرورش سند
تحول بنیادین را معیار قرار میدهد؛ در نتیجه اگر عملکرد این وزارتخانه مبتنی بر سند
باشد مورد تایید مجلس خواهد بود در غیر این صورت مجلس از نظر نظارتی وارد عمل میشود.
ساداتینژاد درخصوص
آییننامههای اجرایی سند تحول بنیادین، توضیح داد: برخی از بخشهای سند برای اجرا
به آیین نامه نیاز دارد اما هنوز آییننامهها و بخشنامههای لازم تدوین نشده؛ بنابراین
اجرای سند با نواقصی همراه است.
وی با بیان اینکه
آموزش و پرورش باید در مسیر سند تحول بنیادین حرکت کند، خاطرنشان کرد: اجرای سند
2030 به معنای خارج شدن آموزش و پرورش از اجرای سند تحول بنیادین است البته براساس
صحبتهای وزیر اجرای سند 2030 متوقف شده است.
عضو کمیسیون آموزش
و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشبیه سند تحول بنیادین به ریلی که آموزش و پرورش برای
رسیدن به مقصد باید از آن عبور کند، ادامه داد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش براساس
دورنمای کلی به سمت سند تحول بنیادین حرکت میکند اما اقدامات باید سرعت بیشتری داشته
باشند؛ عدم تهیه آییننامهها، دستورالعملها و بخشنامهها موجب کندی حرکت است که
انتظار میرود وزارت آموزش و پرورش با سرعت و قدرت بیشتری در این زمینه حرکت کند.