اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 15 November 2021
سخنگوی سازمان اورژانس کشور هشدار داد:
سخنگوی سازمان اورژانس کشور نسبت به ثبت آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی کشور هشدار داد و گفت:.شرایط به گونه ای است که روزانه یک واژگونی اتوبوس یا یک سانحه برای اتوبوس را شاهد هستیم، بنابراین درخواست ما از کمیسیون ایمنی راه ها این است که برای حوادث ترافیکی فکر اساسی کنند.
ثبت آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی در کشورخبرنگار: پویا مرادی 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور  در جمع خبرنگاران به  اقدامات انجام شده توسط مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت پرداخت و گفت: این مرکز از سال ٨۴ آغاز به کار کرده است.

ثبت روزانه 74 حادثه مهم توسط مرکز هدایت عملیات بهداشت

وی  با بیان اینکه  مرکز هدایت عملیات بهداشت روزانه ٧۴ حادثه مهم را ثبت می کند، افزود: این حوادث یا بیش از پنج مصدوم یا بیش از سه کشته دارد. البته عدد خیلی بالا است و تقریبا نیمی از این حوادث ترافیکی است.

خالدی در ادامه با اشاره به حوادث ترافیکی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که روزانه یک واژگونی اتوبوس یا یک سانحه برای اتوبوس را شاهد هستیم.

 آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی در کشور 

وی افزود: علیرغم اینکه رانندگان اتوبوس، حرفه ای هستند و باید کمترین تلفات را در این حوادث داشته باشیم اما می‌بینیم که تردد با اتوبوس نگران کننده است و یکی از مطالبات سازمان اورژانس کشور از کمیسیون ایمنی راه ها این است که برای حوادث ترافیکی فکر اساسی شود.

ثبت آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی در کشوراردکانی: روزانه ۱۰ تا ۱۲ درصد تماس‌های اورژانس، مزاحم تلفنی هستند

درادامه هادی اردکانی رئیس اداره ارتباطات سازمان اورژانس کشور در حاشیه بازدید علی نیکزاد ثمرین از مرکز اورژانس کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره ارتباطات از واحد‌های مختلفی تشکیل شده‌است که شامل واحد ۱۱۵، هدایت و راهوری آمبولانس‌ها، پذیرش، پزشک عمومی، پزشک متخصص، واحد GPS وسایر واحد‌ها است.

سرپرست اداره ارتباطات مرکز اوژانس تهران بیان کرد: همه همکارانی که در بخش۱۱۵ پاسخگو تماس‌ها هستند، پرستار اند و حداقل مدرک کارشناسی پرستاری را دارند و دوره‌های ویژه الگوریتم تریاژ تلفنی را می‌گذارنند و بعد از آموزش‌های لازم می‌توانند پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم به سامانه ۱۱۵ باشند.

وی افزود: درحال حاضر در طی 24 ساعت حدود 8هزار تماس تلفنی به واحد 115داریم که این رقم جدا از مشاوره های کرونایی است،و اکنون که شرایط کرونایی بهتر شده در طول روز حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تماس کرونایی داریم که پزشکان وپرستاران ما پاسخ می دهند.
 
اردکانی افزود: تماس‌هایی که با سامانه ۱۱۵ گرفته می‌شود، شامل مواردی که نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد اعم از مشکلات قلبی، تصادفات، مشکلات تنفسی و سایر موارد، است و در مواردی هم تماس‌ها منجر به مشاوره می‌شود و نیاز به خدمات و اعزام آمبولانس وجود ندارد و مشاوره‌های لازم به تماس گیرنده داده‌می‌شود.

سرپرست اداره ارتباطات مرکز اوژانس تهران با بیان اینکه متاسفانه روزانه ۱۰ تا ۱۲ درصد تماس‌های اورژانس، مزاحم تلفنی هستند،گفت: البته شرایط کرونا باعث شد که تعداد مزاحمت های تلفنی کمتر شود چرا که تا قبل از ایام کرونا حدود 20تا25درصد مزاحمت تلفنی داشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس درباره آمادگی اورژانس در حوادث طبیعی و غیرطبیعی اظهار داشت:اورژانس در همه شرایط آماده است و در 24 ساعت پاسخگوی هموطنان می باشد، لذا زمانی که حوادث خاصی پیش بیاید جدا از حالت عادی که آمبولانس اعزام میکنیم، دراین شرایط تعداد آمبولانس های بیشتری به محل حادثه اعزام میشود و همچنین تیم ارزیاب ومسئولین را اعزام میکینم ودر سامانه های مورد نظر ثبت میکنیم وهماهنگی های لازم با ارگانهای مربوطه صورت می گیرد وباتوجه به نوع حادثه فرماندهی عملیات برعهده ارگان موردنظر قرار میگیرد.



نام:
ایمیل:
* نظر: