اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - 02 November 2023
اولین قطار سنندج امروز (پنجشنبه) پس از بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان عازم تهران شد.
اولین قطار سنندج عازم تهران شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، اولین قطار سنندج روز پنجشنبه پس از بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان با حضور ابراهیم رئیسی -رئیس جمهور - عازم تهران شد.

صبح امروز پنجشنبه (۱۱ آبان ماه) ابرپروژه ریلی همدان سنندج با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سنندج به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب انتظار چندین ساله مردم دیار کردستان پایان یافت.

طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌است.

پروژه راه آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه شامل بهار، آق‌بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است. طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر بوده و این خط راه آهن یک خطه، دارای ۲۵۲۴ متر پل است.

ردیف بودجه ابر روژه راه‌آهن همدان – سنندج ۱۰ خرداد ۱۳۸۴، در مجلس هفتم مصوب شد و یک روز بعد ( ۱۱ خرداد) تاییدیه شورای نگهبان را گرفت. این پروژه با پیشرفتی در حدود ۶۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد و پس از آن از مهرماه سال گذشته باتزریق اعتبارات ویژه و بهره‌گیری از ۴۵۰ نفر نیرو، ادامه کار از سر گرفته شد و پس از گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم این پروژه به بهره‌برداری رسید.

با توجه ویژگی‌های خاص صنعت ریلی، بهره‌برداری از این پروژه ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای عوامل بهره‌برداری، باعث تسهیل جابه‌جایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی در استان نیز خواهد شد.
برچسب ها
قطار سنندج ، راه آهن
نام:
ایمیل:
* نظر: