اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 31 March 2020
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 3 هزار و 111 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر، گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 3 هزار و 111 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 44 هزار و 606 نفر رسیده است.
غربالگری بیش از 65 میلیون نفر از نظر ابتلا به بیماری کرونا در کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به شناسایی 3 هزار و 111 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 44هزار و 606 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به  اینکه تا کنون 14 هزار و 656 نفر بهبودیافته اند، گفت: با جان باختن 141 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری 2هزار و 898 نفر رسید. البته در حال حاضر تعداد 3 هزار و 703 مورد که در بیمارستانها بستری هستند حال نامساعدی دارند.

جهانپور با اشاره به طرح ملی مقابله باکرونا که الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به حساب می‌آید گفت: تاکنون بیش از 65 میلیون نفر از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند که در روند بیماریابی و مدیریت بیماری تاثیر گذار بوده است .

روز طبعیت در خانه بمانید 
وی ادامه داد: اکثر مردم پذیرفته اند که با خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از حضور در پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری کنند. روز سیزده به در امسال همانند سال‌های گذشته نیست و باید در خانه بمانیم. اگر اقلیتی از این موضوع تخطی کنند، با سد قانون و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

انتقال ایرانیان مقیم در دیگر کشورها با هماهنگی دستگاه دیپلماسی 
جهانپور درادامه گفت: افرادی که در دیگر کشورها در کانون بحران بیماری قرار دارند با هماهنگی دستگاه دیپلماسی نسبت به انتقال این افراد با رعایت پروتکل های لازم اقدام می شود.

مرگ 320 نفر در کشور بر اثر مصرف نوشیدنی های الکلی 
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به مسمومیت الکلی 3 هزار و117 نفر در کشور، گفت: تاکنون هزار و 66 نفر بستری، 73 نفر تحت مراقبت ویژه، 62 نابینایی و کم بینایی، 284 نفر مشکلات کلیوی و 320 نفر مرگ ناشی از نوشیدنی های الکلی در کشور رخ داده است.

6 و نیم میلیون تماس روزانه در جهت غربالگری بیماری کرونا 
وی درادامه،گفت: خیلی از افراد به هر دلیلی پاسخگو سامانه 4030 نیستند اما 6 و نیم میلیون تماس به صورت روزانه در طرح غربالگری انجام می شود و این ارتباط همچنان ادامه خواهد داشت. 

 تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تا ۲۰ فروردین 
وی در ادامه گفت: بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری نسبت به تمدید یا لغو تعطیلی گرفته می شود.

فاصله گذاری اجتماعی براساس پروتکل جهانی است
جهانپور گفت: فاصله گذاری اجتماعی یا فاصله فیزیکی هر دو واژگانی هستند که برخلاف برخی تصور‌ها که فکر می‌کنند در ایران اختراع شده است، بر اساس پروتکل‌های جهانی است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است،افزود: از همه کسانی که علائم دارند وآن‌هایی که هیچ علامتی ندارند می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.







خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: