اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 24 June 2024
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه در نظام سلامت می‌رسد.
پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه می‌رسدبه گزارش عصرپرس از وبدا، فرشید عابدی از سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه سلامت یاد کرد و گفت: این سازمان مأموریت دارد با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه، ساز و کار کاهش مخاطرات مالی در قبال هزینه های سلامت و ارتقای سلامت بیمه شدگان را فراهم کند که در این راستا در سال های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵، اقدامات اساسی را در حوزه پیشگیری سطح چهار در نظام سلامت اعمال می کند.

وی افزود: به پاسداشت اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی، سازمان بیمه سلامت ایران در اتخاذ و اجرای راهبردهای پیشگیرانه بر ارزش‌های قانون مداری، اخلاق مداری، دانش محوری، عدالت محوری، سلامت محوری، خلاقیت و نوآوری، شفافیت و پاسخگوئی، هوشمندی و آینده نگری و حفظ و رعایت کرامت انسانی تاکید دارد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به موضوعات راهبردی بیمه سلامت در پیشگیری سطح چهار تصریح کرد: از جمله موارد مهم و مرتبط با پیشگیری سطح چهار می توان به کاهش میزان مواجهه با سیستم خدمات پزشکی، کاهش سطح مواجهه با ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب های ناشی از خدمات اشاره کرد در واقع پیشگیری سطح چهار، پیشگیری از کلیه اقدامات تشخیصی درمانی است که منجر به ضرر و زیان بیمار می شود.

عابدی در خصوص اسناد بالادستی در موضوع پیشگیری اظهار داشت: توجه به پیشگیری در سند چشم انداز، سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه هفتم توسعه و اساسنامه سازمان بیمه سلامت کاملا مشخص است که با استقرار کامل پزشکی خانواده در سطح جامع، فرصت خوبی برای گسترش پیشگیری فراهم می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: