اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 30 April 2019
رییس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي:
رییس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي اعلام کرد: بیماری آسم رتبه در 25 شاخص ناتوانی در بین همه بیماری ها را دارد و سالانه 15 میلیون نفر در دنیا به خاطر آسم دچار ناتوان می شوند و در کشورما نیز هزینه های اقتصادی زیادی را ایجاد می کند.
سالانه 15 میلیون نفر در جهان به خاطر آسم دچار ناتوانی می شوندبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس،به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس،دکتر مصطفی معین رییس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي در نشست خبري در خصوص بیست و دومين همايش سالانه روز جهاني آسم و آلرژي گفت: روز جهـــانی آسم یک رویداد سالانه است که از سوی دفتر برنامه جهانی آسم یا GINA سازماندهی می‌شود تا سطح آگاهی درباره بیماری آسم و مراقبت‌های جهانی برای این بیماران را بهبود بخشدو از سال 1998 با توجه به تعیین روز جهانی آسم و آلرژی توسط سازمان جهانی بهداشت اولین سه شنبه ماه می میلادی به نام " روز جهانی آسم " نام گذاری شده است.

رییس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي در ادامه گفت: امسال روز جهانی آسم با شعار" شیوع روبه رشد آسم را متوقف کنیم" کنگره آسم و آلرژی در تهران توسط انجمن آسم ایران برگزار می شود.

آموزش مهم ترین شکل پیشگیری و کنترل آسم است

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنگره آسم و آلرژي، گفت: آموزش مهم ترین شکل پیشگیری و کنترل آسم و آلرژي است که در همین راستا کنگره آسم برای آموزش خانواده ها، پزشکان عمومی، مربیان بهداشت مدارس و در یک پنل تخصصی و فوق تخصصی  و در دو سطح ملی و جهانی کنترل آسم مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

رییس مرکز تحقیقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي در ادامه با بیان اینکه آسم شایعه ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است، گفت: بیماری آسم در بین بزرگسالان رتبه دوم را دارد و بیشترین غیبت کودکان و نوجوانان در مدارس به دلیل بیماری آسم می باشد که هزینه های مستقیم و غیرمستقیم زیادی برای بیماران در سطح جوامع ایجاد کرده است.

سالانه 15 میلیون نفر در دنیا به خاطر آسم دچار ناتوان می شوند

معین ادامه داد: بیماری آسم رتبه  در 25 شاخص ناتوانی در بین همه بیماری ها را دارد و سالانه 15 میلیون نفر در دنیا به خاطر آسم دچار ناتوان می شوند و در کشورما نیز هزینه های اقتصادی زیادی را ایجاد می کند .

 وی افزود: از یک صد سال پی تاکنون بیماری های عفونی جای خود را به بیماری های مزمن داده اند گفت: و برخی بیماری های عفونی ریشه کن شده اند اما متاسفانه بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت ، آسم و آلرژی جایگزین بیماری های عفونی شده اند.

 4 درصد از مرگ و میرها در کشور  ناشی از بیماری آسم است

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در ادامه با بیان اینکه 4 درصد از مرگ و میرها در کشور  ناشی از بیماری آسم است، گفت:در کشور ما 82 درصد از مرگ و میرها به خاطر بیماری های مزمن است که 4 درصد آن ناشی از بیماری آسم است.

استعمال سیگار و تشدید آسم

معین در ادامه با اشاره به اینکه استعمال سیگار سبب تشدید بیمار آسم می شود،افزود: استعمال سیگار، قلیان،مواد دخانی و چاقی و کم تحرکی کودکان و نوجوانان ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

وی در ادامه افزود:توصیه من به مردم به خصوص جوانان این است که از استعمال مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان خودداری کنند تا دچار بیماری های متعدد مانند آسم و سرطان نشوند.

معین در ادامه با بیان اینکه 9 درصد آسم کودکان زمینه ارثی دارد، گفت: 15 درصد از ابتلا به بیماری آسم در بین بزرگسالان زمینه ارثی دارد و علاوه برآن نیز عوامل آلاینده مانند گرده گلها، عفونت و ویروس های مختلف این بیماری را تشدید می کند، البته در صورت تشخیص زود هنگام این بیماری قابل کنترل می باشد.

وی در خصوص تفاوت میزان شیوع آسم در کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته گفت: در کشورهای توسعه یافته شیوع آسم نسبت به کشورهای در حال توسعه بیشتر، اما شدت آن کمتر است. این در حالیست که در کشورهای در حال توسعه شدت آسم به دلیل فقر فرهنگی، اقتصادی و... بیشتر است.

به گزارش عصرپرس، بیست و دومین همایش روز جهانی آسم و آلرژی یک شنبه 15 اردیبهشت در تالار بیمارستان امام خمینی با پشتیبانی وزارت بهداشت و با هدف پیشگیری و کنترل بیماری و چگونگی آموزش به خانواده ها،بیماران و پزشکان با شعار "شیوع و رشد آسم را متوقف کنیم" برگزار می شود.

 



خبرنگار پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: