اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 02 July 2024
معاون درمان وزارت بهداشت در نشست کشورهای عضو گروه پنج:
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تاثیر نیروی انسانی توانمند در ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت، بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی را در امید به زندگی موثر دانست.
بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی، امید به زندگی را افزایش می دهدبه گزارش عصرپرس از وبدا، دکتر سعید کریمی، در بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه 5، با محوریت "خدمات بین المللی سلامت"، با تاکید بر تاثیر نیروی انسانی توانمند در ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت، گفت: جمعیت کشورهای عضو گروه 5 بیش از 300 تا 400 میلیون نفر برآورد می شود که اشتراکات فرهنگی و مذهبی بسیاری دارند؛ در این جمعیت بزرگ، دانشمندان، نخبگان، پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیروهای ماهر و توانمندی وجود دارد که با هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین کشورها، زمینه ارتقای سطح بهداشت و درمان در کشورهای عضو را فراهم می کنند.

وی افزود: در حال حاضر پیچیده ترین جراحی ها در ایران قابل انجام است؛ بیش از 150 هزار پزشک در کشور داریم که 60 هزار نفرشان متخصص و فوق تخصص هستند.

دکتر کریمی خاطرنشان کرد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب، امید به زندگی 57 سال بود و اکنون به 78 سال رسیده، یعنی در این بازه زمانی، امید به زندگی در ایران حدودا 20 سال افزایش یافته است. به منظور افزایش امید به زندگی نیز باید بر روی شاخص های بهداشت و درمان در هر کشوری تمرکز شود. چراکه بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی منجر به افزایش امید به زندگی خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان بر شناخت توانمندی ها و ظرفیت های سایر کشورها به منظور گسترش همکاری های دو یا چند جانبه، تاکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: