اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 04 October 2016
در دیدار وزير نيرو با معاون صدراعظم آلمان مطرح شد:
وزیر نیرو در دیدار با معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان گفت: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی در زمینه برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و آب میان دو کشور وجود دارد که باید با حضور شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور فعال شود.

به‌گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو عصر در نشست مشترکی با زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌های ایران و آلمان از قدیم با هم آشنا بوده و همکاری‌های وسیعی داشته‌اند و امید است این نشست بتواند زمینه تعمیق همکاری‌های مشترک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف صنعت آب و برق باشد.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که ایران فقط مصرف کننده محصولات خارجی نیست و امید است همکاری‌های ما با کشور آلمان نیز به صورت دو طرفه و به‌ویژه در زمینه انتقال تکنولوژی و تأمین منابع مالی پروژه‌ها باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: هم‌اکنون در زمینه تأمین منابع مالی هنوز روابط بانکی آن گونه که انتظار می‌رود میان دو کشور برقرار نیست و ما از دولت آلمان انتظار داریم جهت برقراری ارتباط مؤثر میان دو کشور، هر چه زودتر به رفع این مسأله کمک کنند.

وی تصریح کرد: کشور ما نگران این است که در صورت رفع نشدن این مشکلات ما نتوانیم همکاری مؤثر و خوب خود را با کشور آلمان ادامه دهیم.

چیت‌چیان گفت: کشور ما اصرار دارد اقتصاد خود را در سال‌های آتی بر روی منابعی که کمتر کربن تولید می‌کنند پایه‌گذاری کند، به همین خاطر بحث سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند یک زمینه‌ مشترک برای همکاری دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسلماً همکاری دو کشور در این زمینه می‌تواند نه تنها برای دو کشور مفید باشد بلکه زمینه ای مساعد برای کاهش گازهای گلخانه ای در دنیا خواهد شد.

وزیر نیرو در مورد سایر زمینه‌های همکاری میان دو کشور، اظهار داشت: دو کشور می‌توانند در زمینه مسائلی چون احداث پست‌های توزیع، نیروگاه‌های زباله سوز و همچنین احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب و تهیه تصاویر ماهواره ای از منابع آب و هوشمند سازی و یکپارچه سازی شبکه‌های انتقال آب با همدیگر همکاری‌های گسترده ای داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان نیز با اشاره به فرصت به‌وجود آمده پس از برجام برای توسعه همکاری‌های مشترک، گفت: پس از توافق هسته ای زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک میان ایران و آلمان بوجود آمده است و می دانیم مردم ایران منتظرند تا ماحصل این توافقات را به صورت محسوس در زندگی خود احساس کنند.

وی افزود: امروز حدود 120 نماینده از هیئت‌های تجاری مختلف با ما هستند که این مسأله نشان دهنده علاقه زیاد کشور آلمان به ایجاد همکاری‌های مشترک و عمیق با کشور ایران است.

معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: بانک‌هایی در آلمان هستند که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و ما نیز سعی می‌کنیم برای تسهیل روابط دو کشور، سرمایه گذاری این بانک‌ها را در ایران تضمین بکنیم.

در هیئت همراه وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، نمایندگان مجلس و نمایندگانی از شرکت‌های معتبر زیمنس و فولکس واگن نیز حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: