اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
» برق
در ادامه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی یزد و پست 400 کیلوولت نخلستان بافق به ‌صورت ویدیو کنفرانس با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به ‌گزارش عصرپرس، حميد چيت‌چيان در آئين افتتاح نيروگاه 484 مگاواتي سيکل ترکيبي تابان يزد گفت: امروز، دو پروژه مهم و بزرگ در استان يزد به بهره‌برداري رسيد که تاثیر مثبت آن هم بر استان یزد و هم بر شبکه سراسری غیرقابل انکار است.

وي با اشاره به اينکه اولين پروژه مربوط به نيروگاه سيکل ترکيبي 484 مگاواتي تابان يزد در شهرستان اشکذر است، افزود: اين نيروگاه از دو واحد گازي با ظرفيت (162*2) و يک واحد بخار با ظرفيت 160 مگاوات تشکيل شده که اولين واحد گازي آن امروز افتتاح و واحد دوم با يک هفته فاصله وارد مدار خواهد شد و بخش سوم که واحد بخار است تا پايان سال 95 فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.

چيت‌چيان سرمايه‌گذار اين پروژه را شرکت سرمايه‌گذاري ايران، از بخش خصوصي و انرژي گستر جم وابسته به اين شرکت که از پيمانکاران شرکت مپنا است، معرفي کرد و گفت: براي اجراي اين طرح در حدود 200 ميليون يورو سرمايه‌گذاري شده که 79 درصد اين سرمايه توسط صندوق توسعه ملي از طريق بانک صادرات تامين شده است.

وي  در ادامه پست 400 به 230 کيلوولت نخلستان در شهرستان بافق، دومین پروژه قابل بهره برداری دانست وگفت: این پروژه با سرمايه‌گذاري شرکت برق منطقه‌اي يزد با هزينه‌اي بالغ بر 45 ميليارد تومان با هدف اتصال شبکه 400 کيلوولت خراسان به استان يزد و از يزد به منطقه جنوب شرق و همچنين افزايش پايداري شبکه برق سراسري احداث شده است.

وزير نيرو با تاکيد بر اينکه، تامين بار الکتريکي مورد نياز براي مشترکان بزرگ صنعتي و افزايش ظرفيت برق‌رساني به شهرستان بافق و بهاباد از اهداف اصلي اين طرح است، اضافه کرد: اجراي اين دو طرح، زمينه براي سرمايه‌گذاري صنعتي در يزد را فراهم کرده و باعث توسعه استان يزد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استفاده  بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدهای نیروگاه و کمک به سالم سازی محیط زیست و ایجاد زمینه اشتغال  در منطقه را از ديگر اهداف اجراي اين طرح به شمار مي رود.

در ادامه رئيس‌جمهور از طريق ويدئو کنفرانس، با تقدیر از زحمات وزير نيرو و تمامي کساني که در اين دو پروژه فعاليت داشتند، دستور افتتاح دو طرح را صادر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: