اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 27 September 2016
دائمی اعلام کرد:
معاون وزیرنیرو گفت:وزارت نيرودر توسعه صادرات وصدور خدمات فني مهندسي در كشوررتبه اول را به خود اختصاص داده است.

عليرضا دائمي معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و امور اقتصادی در حاشیه نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب  در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار عصر پرس، گفت : وزارت نيرودر توسعه صادرات وصدور خدمات فني مهندسي در كشوررتبه  اول را به خود اختصاص داده ،اما به دلیل وجود موانعي از قبیل: عدم امنيت منطقه است ،بحث سويفت و ارتباطات بين كشور و خارج است تا کنون نتوانسته ایم این خدمات را به کشور های همسایه انتقال دهیم .

علیرضا دائمی ، هدف از یرگزاری نمايشگاه صنعت آب و فاضلاب را  پيوند بين توليدكنندكان ،پيمانكاران ، كارفرمايان دانست و گفت : پيمانكاران باحضور دراین گونه نمایشگاه ها می توانند با دانش و تكنيك هاي فني ارائه شده آشنا می شوند .

وی گفت : تجهيزاتي كه ارائه شده تجهيزات مدرنی است .

دائمی در ادامه افزود:دردوران پسا برجام نقش شركت هاي اروپايي پررنگ شده و حضور بسياري از شركت هاي  آلمان ،چين و ژاپن  به صورت كنسرسيوم نشان دهنده اين است كه راه برای توسعه بیش از پیش فراهم شده است .

معاون وزیر نیرو در ادامه گفت :تمام ظرفيت ها در راستاي توسعه صنايع و ارتباطات موجود براي اين كه توليدکنندگان داخلی نقش مهم تري را ايفا كنند و هم از دانش فني دنيا عقب نمانيم محیا شده است .

وی گفت : بخشی از طرح هاي عمراني و زير ساختي كشور هنوز تحولي كه بايد در آن انجام شود اتفاق نيفتاده که البته باید شرايطی را فراهم كنيم كه طرح ها سرعت بگيرند و منابع مالي آنها تامين شده و مشكلات كشور بعد از برجام را حل كنيم بحث ارتباطات بانكي را حل كنيم كه در اين صورت مي توان صادرات خدمات فني داشته باشيم كه هدف عالي ما مي باشد .

دائمی گفت :  امید است روزي  برسد نمايشگاه ها به صورتی برگزار شود که ده ها كشور همسايه حضور داشته باشند  و از اين تجهيزات براي طرح هاي خود استفاده كنند.

وی گفت : وزارت نيرودر توسعه صادرات وصدور خدمات فني مهندسي در كشوررتبه  اول را به خود اختصاص داده ،اما به دلیل وجود موانعي از قبیل: عدم امنيت منطقه ،بحث سويفت و ارتباطات بين كشور و خارج است که تا کنون نتوانسته ایم این خدمات را به کشور های همسایه انتقال دهیم .

معاون وزیر درادامه گفت : اگربتوانیم شركتها را در سطوح بين المللي بشناسانيم مي توانيم بهترین اقدامات را داشته باشیم ،چراکه خيلي از كشورهاي همسايه ها هنوز استعداد هاي كشور ما را نمي شناسند نمی توانند قرارداد هاي پايداري را با كشور انجام دهند و پايدار سازي از اهداف آينده خواهد بود.

وی گفت : بزرگ ترين نگراني شركتهاي داخلي انجام تعهدات كارفرمايان است .البته بایدتوجه داشت که درحال حاضر ظرفيت فني ما چه در بخش هاي پيمانكاري و تجهيزات از ظرفيت هاي منابع مالي بيشتر است ،بزرگترین هدف ما رفع مشكلات در سطح بين المللي است كه بتوانيم ارتباطاتمان را گسترش دهيم  .

نام:
ایمیل:
* نظر: