اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 05 July 2016
» برق
با حضور وزير نيرو؛
آیین تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت نیرو در پژوهشگاه نیرو برگزارشد.

به گزارش خبرنگارعصرپرس، حمید چیت چیان در آیین تجلیل از 5 دانشمند صنعت برق کشور که شامگاه دوشنبه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، صنعت برق را یکی از پرافتخارترین صنایع کشور دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو با افتخار اعلام می کند که در یک صنعت پیچیده مثل صنعت برق، بیش از 90 درصد خوداتکایی دارد و شاید میزان خوداتکایی در صنعت آب، اندکی بیشتر باشد.

وزیر نیرو افزود: این موفقیت ها حاصل وجود چنین دانشمندان توانا و تربیت شدگان آنهاست که چرخ های این صنعت را به گردش درآوردند. بنابراین با تمام وجود از تلاش های این استادان ارجمند قدردانی می کنم.

وی تصریح کرد: هرچند که امروز از نظر تولید علم به رتبه خوبی در جهان دست یافتیم اما در یک موضوع ضعف داریم و آن، استفاده ناکافی از تمام ظرفیت های علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری است.

چیت چیان در ادامه گفت: امروز باید بدانیم چگونه از ذخایر علمی و اندیشمندانمان در جهت رشد و بالندگی استفاده کنیم، ضمن اینکه اساتید و دانشمندان هم می بایست در پاسخگویی به نیازهای کشور بیش از این تلاش کنند.

وزیرنیرو درحاشیه این مراسم باانتقاد ازطرح مجدد موضوع ادغام وزارتخانه های نفت ونیرو، گفت: این طرح درحال حاضرنه امکانپذیر است ونه به نفع کشور.

چیت چیان گفت: دردولت های گذشته این چندین بارمطرح شده وهربارنیز مورد بررسی قرارگرفته ودرتمام دوره ها با آن مخالفت شده است. چراکه این اقدام درحال حاضربه نفع کشور نیست. البته ممکن است 10 یا 15 سال دیگر، چنین طرحی قابلیت اجرا پیدا کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: درشرایط حاضرهم وزارت نفت عملیات گسترده ای برعهده دارد وهم وزارت نیرو. اگردرآینده همچون کشورهای دیگر، تمام فعالیت های عملیاتی به بخش خصوصی منتقل شد، زمینه لازم برای یکی شدن این دو وزارتخانه فراهم خواهدشد، اما هم اکنون چنین چیزی نه امکانپذیر است و نه به نفع کشور.

گفتنی است پس ازطرح موضوع ادغام دو وزارتخانه نفت ونیرو در اذرماه سال گذشته و مخالفت هیات وزیران با آن، به تازگی این طرح مجدداً در دولت مطرح شده ومسوولیت بررسی آن به موسسه مطالعات بین المللی انرژی که سازمانی زیرنظر وزارت نفت است، سپرده شده است.

لازم به ذکراست: در این مراسم از دکتر محسن پارسا مقدم؛ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر محمودرضا حقی فام؛ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد؛ رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر گئورگ قره پتیان؛ معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو و دکتر جواد فیض؛ مدیر قطب علمی سیستم های الکترومغناطیسی کاربردی دانشگاه تهران تجلیل شد.     

نام:
ایمیل:
* نظر: