اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 25 September 2017
اول تا سوم آذر
دبیر علمی ششمین همایش راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت: بسیاری از بیماری‌ها اعم از فشار خون، ناراحتی‌های قلبی، اختلال در تمرکز و حتی بروز تصادفات رانندگی ریشه در بیماری‌های خواب دارد.

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی انجمن علمی راینولوژی ایران؛ بابک ساعدی در آستانه برگزاری ششمین همایش علمی بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت افزود: این همایش به همت انجمن راینولوژی ایران در ۴ بخش اصلی برگزار می‌شود که بخش نخست آن درباره بیماری‌های بینی و سینوس بوده که طی چند دهه اخیر گسترش یافته است.

وی گفت: امروزه در این حوزه اعمال جراحی آندوسکپی ورود کرده و تا جراحی قاعده جمجمه گسترش یافته است بنابراین بسیاری از تومورهایی که پیش از این جراحی آن امکان پذیر نبود و یا باید برای جراحی جمجمه را می‌شکافتیم، اکنون جراحی تومور‌ها از طریق آندوسکوپی انجام می‌شود و عوارض کمتری به همراه دارد.

ساعدی افزود: نسبت به همه گروه‌های درگیر در حوزه راینوپلاستی و به رغم مراجعات زیاد کمترین شکایت از همکاران ما بوده است و موفقیت همکاران ما در این زمینه چشمگیر بوده است.

دبیر علمی ششمین همایش علمی بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت تأکید کرد: تنها کسانی می‌توانند وارد حوزه زیبایی یک ارگان بدن شوند که با بیماری‌های آن ارگان آشنایی کامل داشته باشند در غیر این صورت هر اقدامی توسط آن‌ها برای انجام زیبایی خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه سلامت یک ارگان بر زیبایی آن اولویت دارد، افزود: جراحان گوش و حلق و بینی قبل از گذراندن تجربه در حوزه جراحی پلاستیک، ۴ سال آناتومی و بیماری‌های صورت و سر و گردن را شناخته به همین منظور جراحی پلاستیک صورت در ۳ قسمت مباحث غیرجراحی، بازسازی صورت به علت کهولت سن و بازسازی صورت به علت تصادفات و نقایص مادرزادی در همایش ارائه می‌شود.

ساعدی به موضوع خواب اشاره کرد و گفت: چهارمین بخش اصلی که در همایش مطرح می‌شود مربوط به اختلالات خواب است که بیماری قرن ۲۱ محسوب می‌شود و در کشورهای دیگر به این بیماری توجه بسیار شده است در حالی که ما به این موضوع نپرداخته ایم.

دبیر علمی ششمین همایش علمی بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت افزود: کسانی که دچار خرخر در خواب بوده و قطع تنفسی دارند نمی‌توان مشکل آن‌ها را طبیعی دانست و باید بیماری شان بررسی و درمان شود که درمان این بیماران به صورت کار گروهی است و متخصصان اعصاب، ریه، دندانپزشکی و طب کار در شناسایی و درمان بیماری‌های خواب می‌توانند، مؤثر واقع شوند که همه این موارد در ششمین همایش جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در این همایش علاوه بر حضور استادان و صاحبنظران داخلی، مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کره، مجارستان، ایتالیا و فرانسه نیز حضور دارند.

ششمین همایش علمی بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت انجمن علمی رینولوژی ایران ۱ تا ۳ آذر در مرکز همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: