اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس را یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: همه کارکنان آموزش و پرورش شامل آیین‌نامه مسیر رشد معلمی می‌شوند.
صحرایی: کارکنان آموزش و پرورش شامل آیین‌نامه مسیر رشد معلمی می‌شوندبه گزارش عصرپرس، رضامراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فقدان رئیس جمهور دلسوز و خدمتگزار مردم، ضایعه ای دردناک است، افزود: خدایا ما جز خیر و خوبی از او ندیده ایم و این پاداش کسانی است که برای رضای خدا و آسایش خلق او کار می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و بازآموزی همکاران فرهنگی تصریح کرد: توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس یکی از برنامه های اصلی ما در آموزش و پرورش است و این کار به طور جدی در حال انجام است و همه کارکنان آموزش و پرورش شامل آئین نامه مسیر رشد معلمی می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامه درسی ملی و مرجعیت معلمان تاکید کرد: مبنای آموزش و پرورش برنامه درسی ملی و مرجعیت معلمان است و نباید چیزی غیر از این باشد.

صحرایی یادآورشد: همان طوری که رئیس جمهور شهید بر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی تاکید داشت برای ما هم ارتقای مدارس دولتی و توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم در اولویت است.

بر اساس گزارش آموزش وپرورش، یک هزار و سی و نهمین (۱۰۳۹) جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه اعضا مباحثی چون توجه جدی به مدارس، طرح سوالات از کتاب های درسی، لزوم نظارت دقیق بر حوزه های تصحیح اوراق امتحانی، اطلاع رسانی دقیق درباره امتحانات نهایی، فراهم کردن محیطی آرام و به دور از استرس برای دانش آموزان و خانواده های آنان، ارائه گزارش برگزاری امتحانات نهایی، تاکید بر تقویت نظام ارزشیابی مطالب درسی، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها برای برگزاری امتحانات و آموزش معلمان و مدیران مدارس بیان کردند.

همچنین کلیات «آیین نامه مسیر رشد معلمی» پس از بحث و بررسی اعضای شورای عالی به تصویب رسید و مقرر شد پس از بررسی و اصلاح موادی از آن توسط یک کارگروه ۸ نفره متن نهایی آن مجددا در صحن علنی شورای عالی مطرح و به تصویب برسد.

این آیین نامه ناظر بر استانداردهایی است که برای ارزیابی صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان تهیه شده است.

آیین نامه مسیر رشد معلمی ناظر به راهبرد کلان۱۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر توسعه مستمر شایستگی ها و توانمندی های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه ای فرهنگیان و در اجرای ماده ۷ آیین نامه اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان تهیه شده است.

«بررسی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» دستور دوم جلسه بود که پس از بحث و بررسی اعضای شورای عالی آموزش و پرورش کلیات آن نیز به تصویب رسید.

در اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین تأکید زیادی به ارتقای نقش و جایگاه مدرسه و ارکان آن در تعلیم و تربیت شده از جمله در هدف عملیاتی ۷، افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون های پیشرفت محلی، به ویژه در ابعاد فرهنگی - اجتماعی است.

در ادامه این جلسه دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی اظهار داشت: برگزاری امتحانات نهایی کار فوق العاده حساس و دشواری است که مجموعه آموزش و پرورش برای اینکه این کار به نحو احسن انجام شود در حال تلاش هستند.

محمود امانی طهرانی افزود: الگوی مدرسه تراز بر اساس معیارها و شاخص هایی مبتنی بر سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی طراحی شده بنابراین لازم است این نقشه راهنمای عمل مدیران، معلمان، والدین، دانش آموزان و سایر عوامل درونی و بیرونی مدرسه قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: