اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 16 July 2023
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ تغییری در آیین‌نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی، به وجود نیامده و همه اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در برابر ضوابط این آیین‌نامه یکسان هستند.
تغییری در آیین‌نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد نشده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، پدرام پاک آیین روز یکشنبه افزود: ضوابط بازنشستگی استادان دانشگاه های علوم پزشکی به گونه ای تدوین شده که امکان اعمال سلیقه در آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خارج از چارچوب آیین نامه بازنشستگی اساتید، محدودیتی برای اشتغال آنها در دانشگاه وجود ندارد.

دستیار وزیر بهداشت اظهار داشت: در صورت اعلام هر گونه عدول از آیین نامه بازنشستگی، اداره کل بازرسی وزارت بهداشت، آماده پاسخگویی به شکایات ذینفعان و احقاق حق آنها است.

تسویه حساب های سیاسی و جناحی در خصوص اعضای هیئت علمی صحت ندارد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در این خصوص گفت: معیار اصلی انتخاب اعضای هیئت علمی، صلاحیت علمی و اخلاقی بوده و نه سلائق سیاسی و جناحی ، به گونه ای که چنین سعه صدری در انتخاب آنها حتی در دوره های قبل هم وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها ، یکی از مهم ترین ارکان پیشرفت کشور هستند و تسویه حساب های سیاسی و جناحی در خصوص انها صحت ندارد.

باقری فرد افزود:حدود سه هزار نفر  عضو بورد در رشته های مختلف در وزارت بهداشت حضور  دارند که از بهترین سرمایه های علمی کشور و پشتوانه برنامه های حوزه سلامت هستند و نگاهی گذرا به اسامی این افراد نشان می دهد که معیار اصلی انتخاب آنها صلاحیت علمی و اخلاقی بوده و نه سلائق سیاسی و جناحی ، به گونه ای که چنین سعه صدری در انتخاب انها حتی در دوره های قبل هم وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: آیین نامه بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاهها هیچ گونه تغییری نسبت به سنوات قبل نداشته و ادامه فعالیت این عزیزان به شرط حضور فعال در عرصه های علمی و پژوهشی با حفظ شئون و ارزش های اخلاقی ،اسلامی و انقلابی همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: علی رغم وجود برخی شایعات بی اساس در خصوص حذف چهره های علمی از دانشگاه ها و گروه های بورد، این سرمایه های علمی کشور در آرامش کامل و کمال امنیت مشغول انجام وظائف محوله در امر آموزش و پژوهش هستند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: