اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 05 May 2024
رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران: 
رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران با تاکید براینکه ورزش تری‌اتلون با همه جذابیتی که دارد اما همچنان در سطح کشور ناشناخته است،گفت: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی‌ موثر این رشته را در سطح جامعه وایرال کرده و تا حدودی نیز توانسته ایم در نیل به اهداف خود موفق عمل کنیم.
تری‌اتلون ورزشی جذاب اما ناشناخته در سطح کشور استبه گزارش خبرنگار سرویس ورزشی عصرپرس، جمال محمدی رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران در نشست خبری با تاکید براینکه تری‌اتلون یک رشته المپیکی است که متاسفانه در سنوات گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: علی‌رغم جذابیت بالایی این رشته، آنچنان که باید در کشور  شناخته شده نیست. 

وی افزود: ما تلاش کرده ایم تا با برنامه‌ریزی‌ موثر این رشته را در سطح جامعه وایرال شده و تا حدودی توانسته ایم در نیل به اهداف خود موفق عمل کنیم. 

رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران با بیان اینکه تاکنون حمایت زیادی از سوی مسئولین یه این رشته صورت نگرفته است و این مسئولیت ما را بیشتر می کند، اظهار داشت: تلاش می کنیم با اهداف پیش روی در جهت ترسیم برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت جای خالی‌های این رشته را پر کنیم. 

استعدادیابی و جذب نیروهای انسانی موثر در ورزش تری‌اتلون 

محمدی از مهم ترین برنامه‌ها این هیئت را استعدادیابی و جذب نیروهای انسانی موثر عنوان کرد و گفت: در این راستا خانم آهنگری به عنوان نائب رئیس هیات تری‌اتلون در حوزه بانوان مشغول به فعالیت شده اند تا بتوانیم یک تیم خوب و آماده را وارد مسابقات کنیم. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش ما یک رشته آبی، خاکی و معلق است؛ فراهم کردن یک بستر برای آمادگی ورزشکاران کار ما را بیش از پیش سخت خواهد کرد و این کار ما همیشه با دشواری‌هایی همراه بوده است. 

محمدی گفت: در بحث فراهم سازی کمپ برای آماده سازی ورزشکاران ما همواره با مشکل رو به رو بوده و هستیم و در حال حاضر نیز با نبود استخر با مجوز تری‌اتلون اتلون مواجه هستیم. 

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف ما برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور تعلیم و دعوت از مربیان و اساتید بزرگ است تا ورزشکاران قدرتمندی را به رقابت‌های بین المللی اعزام کنیم. 

رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران گفت: مسابقه‌ای در ۲ هفته گذشته برای نونهالان برگزار کردیم و درصدد هستیم تا این مسابقات را هر ۳ هفته یکبار صورت گیر تا شاهد گسترش  و جذب علاقمندان این رشته در سطح جامعه باشیم.

امیدوارم بتوانیم رشته تری‌اتلون را در بین مردم گسترش دهیم

سمیه آهنگری در ادامه این نشست، گفت: این ورزش نام‌های مختلفی دارد و در اصل پایه و اساس این رشته شناست، یعنی ورزشکار باید شناگر باشند تا به این رشته ورود یابند. 

وی افزود: متاسفانه در رشته مردان زیربنای کافی وجود ندارد، چرا که این رشته در ایران ناشناخته است و هر زمان نام این رشته بر زبان می‌آید از هر ۱۰ نفر شاید یک نفر آن را بشناسد. 

نائب رئیس هیئت تری‌اتلون، با تاکید براینکه امیدوارم بتوانیم این رشته را در بین مردم گسترش دهیم،تصریح کرد: این رشته استایل و آناتومی خاصی را می‌پزیرد و متاسفانه برخی از ورزشکاران از شرایط بدنی خوبی برخوردار نیستند و به دلیل نوع پوشش و ملاحظاتی که وجود دارد بسیاری از کشور‌های اسلامی در حوزه بانوان فعالیتی نداشتند. 

به گزارش عصرپرس،تری اتلون (ورزش سه گانه) يكي از رشته هاي المپيكي پر طرفدار در جهان است، اين رشته شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ كيلومتر دوچرخه سواري و ۱۰ كيلومتر دو صحرانوردي است كه به صورت متوالي و پي در پي انجام مي شود. همچنین، كميته ورزش سه گانه در زير مجموعه فدراسيون دو و ميداني شروع به فعاليت كرد و در سال ۱۳۸۲ به عنوان انجمن ورزش سه گانه كشور به كنفدراسيون سه گانه آسيا معرفي شد و در خرداد ۱۳۸۶ با تلاش فراوان و تدوين اساسنامه مربوطه و ارسال آن به كنفدراسيون سه گانه آسيا به عنوان بيست و يكمين عضو آن كنفدراسيون(ASTC) انتخاب شد.





خبرنگار: محسن  ولی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر: