اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 23 February 2023
رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس:
رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس از حوزه صنایع‌دستی حمایت می‌‌کند، گفت: صنایع‌دستی بهترین فرصت برای معرفی تصویری از صلح و دوستی ایران به جهانیان است.
صنایع‌دستی فرصتی برای معرفی تصویر صلح و دوستی ایران به جهانیان استخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش سرویس گردشگری عصرپرس، محمدرضا دشتی‌اردکانی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷) که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با تاکید براینکه در این سرزمین جز صنعت و صنعت جز هنر نبوده است گفت: در این دوره شاهد نگاه نوینی در حوزه صنایع‌دستی هستیم و سعی بر آن شده تا این هنر با سبک زندگی ایرانی اسلامی هم‌سو شود.

دشتی اردکانی ادامه داد: پیوند زدن صنایع‌دستی به معیشت مردم کار درستی است و با توجه به شعار امسال، صنایع‌دستی یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تحقق این شعار خواهد بود و می‌تواند عامل مهمی برای جبران عقب‌ماندگی سال‌های اخیر باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با صنایع‌دستی می‌توان صلح و دوستی را به دنیا منتقل کرد و پیام و تصویری مناسب به دنیا از این طریق نشان داد. این جشنواره یک فرصت مناسب برای این مهم است که خوشبختانه ۱۲ کشور خارجی نیز در آن حضور دارند.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: از تلاش‌های ضرغامی و خانم جلالی تشکر می‌کنم، فعالیت‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم نویدی برای ماموریت‌های این وزارتخانه است. مجلس شورای اسلامی نیز کنار این حوزه ایستاده و با توجه به اهمیت آن در برنامه هفتم توسعه تمام تلاش خود را برای تقویت ماموریت‌های وزارتخانه خصوصا صنایع‌دستی به کار خواهد گرفت.




نام:
ایمیل:
* نظر: