اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 25 January 2023
فاطمه محمد بیگی
آنچه که در حوزه زیرساختی باید مورد توجه قراربگیرد اجرایی کردن سند ملی گیاهان دارویی و ادغام طب سنتی در ساختار وزارت بهداشت است.
ضرورت ادغام طب ایرانی در نظام سلامتبه گزارش عصرپرس؛ دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره طب ایرانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره طب ایرانی چند نقطه عطف داشت که موضوع حضور دانش‌آموزان بود که آینده طب سنتی و کشور هستند و حفط سرمایه دانش‌آموزی اهمیت دارد و همچنین بخش جوانی جمعیت در این جشنواره بود که تاثیر سبک زندگی و اقدامات پیشگیرانه طب سنتی می‌تواند از بسیاری از ناباروری‌ها جلوگیری کند، پس امیدوارم داروها و ویزیت پزشکان طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقریبا هیچ هنری در ایران نیست که ارتباطی با طب سنتی نداشته باشد پس باید از هنر برای نمایش و ارتقای طب ایرانی استفاده شود.

محمد بیگی افزود: آنچه که در حوزه زیرساختی باید مورد توجه قرار گیرد، اجرایی کردن سند ملی گیاهان دارویی و ادغام ساختار طب سنتی در ساختار وزارت بهداشت است.

وی اعلام کرد:  از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم درس سلامت و سبک زندگی برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شود و همچنین برگزاری بازآموزی طب سنتی ویژه برای پزشکان و طرح درس طب ایرانی برای دانشجویان پزشکی را از وزیر بهداشت درخواست دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر: