اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 25 January 2023
محبوبه رئیس زاده پژوهشگر برتر طب سنتی:
پژوهشگر برتر طب سنتی در رابطه با فعالیت و نقش بانوان در جامعه گفت: حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و علمی ناقض رسیدگی به مسائل خانواده نیست بلکه با برنامه ریزی مناسب و همراهی خانواده، می توان به مسائل خانواده و در پیشرفت و ترقی سایر اعضای خانواده کمک کرد .
بانوان در کنار فعالیت اجتماعی،قوام دهنده اصلی خانواده هستندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، محبوبه رئیس زاده عضوهیات علمی دانشکده طب ایرانی کرمان و  دانش آموخته رشته داروسازی سنتی در حاشیه سومین جشنواره طب ایرانی درگفتگو با خبرنگار ما گفت: امروزه نه تنها طب سنتی وپزشکی نوین مکمل هم هستند بلکه با توجه به پیشرفت کنونی طب سنتی ، این نوع طب به صورت آکادمیک توانسته اثربخشی بهتر وعوارض کمتری نسبت به مواد شیمایی داشته باشد.

رئیس زاده در رابطه با ترویج مصرف داروهای گیاهی در جامعه گفت: با توجه به رواج یافتن مصرف داروهای گیاهی در جامعه، باورغلطی دربین مردم ترویج یافته است مبنی بر اینکه داروهای گیاهی نسبت به سایر داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند در حالیکه داروهای گیاهی همچون داروهای شیمایی دارای عوارضی هستند ، به همین دلیل  همیشه توصیه ما به مردم این است که هنگام ابتلا به بیماری ابتدا به متخصص مراجعه کرده و هرگز خودسرانه اقدام به مصرف داروهای گیاهی نکنند.  این مساله ملزم به فرهنگ سازی در رابطه با مصرف داروهای گیاهی توسط وزارت بهداشت و درمان است.

پژوهشگر برتر طب سنتی در سومین جشنواره طب ایرانی و نویسنده ی 16 مقاله علمی در مجلات داخلی و خارجی، در رابطه با فعالیت و نقش بانوان در جامعه گفت: حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و علمی ناقض رسیدگی به مسائل خانواده نیست بلکه با برنامه ریزی مناسب و همراهی خانواده، می توان به مسائل خانواده علی الخصوص تربیت فرزندان توجه و رسیدگی کرد و حتی در پیشرفت و ترقی سایر اعضای خانواده کمک کرد . 

وی با اشاره به اینکه تشکیل خانواده و فرزندآوری مانعی برای پیشرفت و فعالیت های اجتماعی و علمی نیست، گفت: یکی از بهترین خاطراتم که یادآوری آن برایم لذت بخش است تولد فرزند دخترم همزمان با گذراندن دوره تخصص طب سنتی وهمچنین تولد پسرم در دوران فارغ التحصیلی و آغاز فعالیت در رشته مورد علاقه‌ام می باشد. فرزندانم نه تنها مانع پیشرفت و موفقیتم نشدند بلکه خانواده ام با همراهی خود به موفقیت من کمک بسیاری کردند که جا دارد از خانواده ام تشکر کنم.

رئیس زاده سلامت خانواده را در گرو سلامت مادر خانواده دانست و گفت: از بانوان عزیز ایرانی می خواهم که به سلامت خود توجه کنند وباید  اصول ششگانه طب سنتی( تغذیه خوب، خواب کافی، ورزش، هوا....) را در زندگی خود رعایت کنند و اجازه ندهند که مشغله ‌های زندگی وروزمرگی باعث کم توجهی  وغفلت این عزیزان نسبت به سلامتی خود شود چراکه وقتی مادر خانواده سالم باشد حتما می‌تواند فرزندان سالمی هم پرورش دهد. بنابراین سلامت خانواده در گرو سلامت مادر خانواده است. 


خبرنگار: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: