اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 18 October 2022
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار هموطن در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
فوت 4 نفر دیگر براثر کرونابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، با احتساب جانباختگان شبانه روز اخیر، آمار کل هموطنانی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۴۴ هزار و ۵۲۷ نفر رسید.

در مدت مورد اشاره همچنین ۳۰۷ بیمار جدید بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی شناسایی شد که با تشخیص مراجع پزشکی ۴۹ تن از آنها در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری شدند.

طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۸۷ نفر دُز نخست، ۵۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۷۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۴۳۱ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۸۹ دُز رسید.

تا امروز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۵۵ هزار و ۱۰ نفر رسید.

بهبودی و ترخیص هفت میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵۴۰ نفر از بیماران با تلاش کادر درمان، پزشکان و پرستاران سراسر کشور از دیگر نکات اعلام شده مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت است؛ ضمن اینکه ۱۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

آزمایش های انجام شده برای تشخیص کووید۱۹ در سراسر کشور نیز ۵۴ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۶۱ مورد اعلام شد.

اکنون در کشور هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی نداریم اما ۱۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: