اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۱ - 13 July 2022
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.
شناسایی ۵ هزار بیمار جدید کرونا در کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۷ نفر رسید.  تا کنون ۷ میلیون ۶۵ هزار و ۹۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۴۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۹۸ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۷ هزار و ۲۸۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد موارد بستری جدید در هفته دوم تیرماه ۵۹۱ نفر نسبت به هفته قبل آن ( ۳۱۱ نفر) افزایش داشته و افرادی که بصورت سرپایی بر اساس ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند نیز ۳ هزار ۲۶۰ نفر بودند در حالیکه این رقم هفته قبل از آن هزار و ۴۱۴ نفر بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: