اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 11 June 2022
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکیدکرد:
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت دولت سیزدهم در مقابله با کرونا بسیار تلاش کرد، گفت: رسیدن آمار فوتی کرونا به صفر، موفقیت بسیار بزرگ وزارت بهداشت در عرصه بهداشت و درمان است.
موفقیت بزرگ وزارت بهداشت در کاهش آمار فوتی های کرونا
خبرنگار: عزیزاله ولی‌زاده


به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصرپرس با اشاره به اعلام خبر صفر شدن فوتی کرونا از سوی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری کرونا یک بیماری بسیار مرموز و ناشناخته بود که دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داد.

وی با بیان اینکه این بیماری مشکلات بسیار زیادی را برای جامعه بشری ایجاد کرد، افزود:  یکی از مشکلاتی که این بیماری ایجاد کرده بود ناشناخته بودن این بیماری بود که تیم پزشکی و متخصصین را دچار سردرگمی کرد.

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنا به مطالعاتی که صورت گرفت در کوتاه مدت به این نتیجه رسیدند که باید واکسنی را برای این بیماری تهیه و تولید کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور تولید کننده واکنس این بیماری بوده، افزود: در دولت قبلی بیشتر چشم به راه به کشورهای دیگر بودند که واکسن بفرستند و یک مقدار هم به تعلل داشتند و موضوع را به برجام ربط دادند. اما الحمدالله واکسن در ایران تولید شد و عملا وارد مبارزه با بیماری کرونا شد.

وی با بیان اینکه این کاهش معنی دار بیماری کرونا مدیون زحمات پزشکان و کادر درمان به ویژه حمایت های مقام معظم رهبری در راستای تولید واکسن کروناست، تصریح کرد: این یک روزنه امید را ایجاد کرد. به طوریکه کشورهایی که هنوز آمار شان در واقع کاهشی نیست، متقاضی دریافت واکسن ایرانی هستند و این موفقیت در واقع مدیون نخبگان و دانشمندان ایرانی است.

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت دولت سیزدهم در مقابله با کرونا بسیار تلاش کرده، افزود: هنوز در خیلی از کشورها حتی در آمریکا آمار فوتی و ابتلا بالاست اما خوشبختانه در ایران این آمارها پایین آمده و هم واکسن هم به اندازه کافی در اختیار مردم است و این یک موفقیت بسیار بزرگی در عرصه بهداشت و درمان است.

عین اللهی وزیر بهداشت روز پنچ شنبه 12 خرداد اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: