اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 01 September 2015
تا پایان سال 1396؛
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ضریب بهره‌مندی روستا و شهرهای کردستان از گازطبیعی را بالاتر از میانگین کشوری است گفت: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی شهر اورامان تخت، تقریبا 100 درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

حمیدرضا عراقی گفت: در حال حاضر 20 میلیون خانوار در کشور مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند و با احتساب میانگین هر خانوار سه نفر، اکنون حدود 60 میلیون نفر زیرپوشش شبکه گاز قرار دارند.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در طول 50 سال فعالیت خود در کشور پروژه‌های سختی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه گازرسانی به شهر اورمان و روستاهای آن از اقدامات خاص این شرکت در طول تاریخ فعالیت‌های این شرکت است، افزود: در واقع یک استاندارد جدید در شرکت گاز کشور با اجرای این پروژه تعریف شد.

به گزارش فارس، معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با این طراحی و سطح استاندارد در حالی که صعب‌العبور بودن این منطقه فرایند سوخت‌رسانی به آن را بسیار سخت کرده، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ضریب بهره‌مندی روستا و شهرهای کردستان از گازطبیعی را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی شهر اورامان تخت، تقریبا 100 درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به ضریب 70 درصدی نفوذ گاز در روستاهای کردستان نیز اشاره کرد و افزود: برنامه شرکت ملی گاز ایران رسیدن ضریب نفوذ بهره‌مندی روستاهای کردستان تا پایان سال 96 به 100 درصد می‌رسد.

عراقی در ادامه با اشاره به وضعیت ضریب نفوذ گاز در کشور و پروژه‌های اجرا شده ظرف بیش از 5 ماهه امسال نیز تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 2 هزار میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه‌های گازرسانی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: تا پایان امسال باید 6 هزار میلیارد تومان هزینه مطلوب و بر مبنای نصب انشعاب در سطح کشور انجام شود.

عراقی افزود: براساس برنامه‌‌های تعریف شده تا پایان عمر دولت یازدهم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با صرف اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان، زمینه بهره‌مندی 2 میلیون و 500 هزار خانوار از گاز طبیعی در کشور فراهم می‌شود.

وی ضریب بهره‌مندی جمعیت شهری از گاز طبیعی در کشور را 90 درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای پروژه‌های گازرسانی متعدد، زمینه‌ بهره‌مندی مردم شهرها و روستاهای کشور از گاز فراهم شده است.

عراقی تصریح کرد: ضریب بهره‌مندی روستاهای کشور هم از گاز طبیعی در حال حاضر 56 درصد است که این آمار در کردستان به 70 درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امسال سه هزار پروژه گازرسانی روستایی در دستور کار این شرکت است که تا پایان هفته دولت، یک هزار و 200 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 17 هزار روستا در کشور گازدار هستند و برای رسیدن این تعداد به 20 هزار روستا تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

عراقی همچنین افزود: ظرف سه سال آینده هم 10 هزار روستا به مجموع روستاهای گازدار کشور اضافه می‌شود و این موضوع از برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 میلیون خانوار مصرف‌کننده گاز طبیعی در کشور وجود دارد، گفت: جمعیت زیرپوشش گاز با میانگین هر خانوار سه نفر، حدود 60 میلیون نفر است.

این مسئول در زمینه میزان مصرف گاز در سطح کشور نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار مشترکین گاز خانگی و توسعه بخش صنعت، مشترکین گاز افزایش یافته و طبیعتا از لحاظ مصرف نیز با رشد مواجه شده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مصرف روزانه گاز طبیعی در کشور 500 میلیون مترمکعب است.


نام:
ایمیل:
* نظر: