اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 17 November 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: جدی نگرفتن و غفلت از محدودیت‌های جدید که مقرر است از شنبه آینده اول آذر اجرا شود، منجر به چهار رقمی شدن آمار مرگ و میر در کشور می‌شود.
غفلت از محدودیت‌ها منجر به چهار رقمی شدن آمار مرگ و میرهامی‌شود
به گزارش عصرپرس، سعید نمکی روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: خط تولید این کیت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر افتتاح می شود و تا چند روز آینده ظرفیت آن را بیشتر خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: جدی نگرفتن و غفلت از محدودیت‌های جدید که مقرر است از شنبه آینده اول آذر اجرا شود، منجر به چهار رقمی شدن آمار مرگ و میر در کشور می‌شود.

وی اظهارداشت: اگر مردم و مسوولان در قبال این محدودیت ها، کوتاه بیایند به ورطه ای می افتیم که دیگر نمی توان از آن خارج شد، وقتی آمار مرگ و میر در کشور سه رقمی شد عده ای تصور کردند که این تمام می شود اما اینگونه نشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه محدودیت های جدید با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و افزایش تاب آوری کادر درمان اجرا می شود، گفت: ما نیروی وارداتی نداریم که در بیمارستانها از آنها استفاده کنیم و کادر درمان و پرستاران ما نیاز به مقداری آرامش دارند و برای این کار باید از ورودی بیمارستانها کم کرد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان در هر روز ۱۳ تا ۱۵ پرستار به کرونا مبتلا شدند که معادل حدود ۴۵۰ نفر در هر ماه است.

نمکی تصریح کرد: با اعمال ۲ هفته ای محدودیت های جدید مهلت می دهیم که ورودی بیمارستانها کاهش یابد و وقتی تعداد بیماران کاهش یابد مراقبت ها بالا می رود و کادر درمان می توانند آرامش پیدا کنند.

وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح هر خانه یک پایگاه سلامت تاکید کرد: اگر در هر خانه یک سفیر سلامت داشته باشیم نیازی نیست که به مردم تذکر دهیم چرا که در هر خانواده یک نماینده از وزارت بهداشت خواهیم داشت.

نمکی با بیان اینکه امروز با توجه به تغییر ویروس، زمان بستری بیماران مبتلا از پنج روز به ۹ روز افزایش یافته است، اضافه کرد: بر این اساس باید ظرفیت‌های بستری در همه شهرها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بیماری در کشور پشت در بیمارستان نمانده است، گفت: در ایران اتباع، اقوام و همه جنس و سنین به یک نگاه دیده شدند و هیچ تبعیضی در نظام سلامت نداشتیم و به این دلیل دشمنان نتوانستند سوار بر این موج شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما اجازه ندادیم که تا این لحظه حتی یک بیمار پشت در بیمارستان ها سرگردان باشد یا بدلیل بی پولی پشت در بیمارستان بماند، گفت: ما به صدها تن از اتباع افغان بدون کارت را بطور رایگان خدمات داده ایم و اجازه ندادیم بخاطر نداشتن ونتیلاتور افراد مسن را از روی تخت برداریم و جوانان را جای آنها قرار دهیم که این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

نمکی اضافه کرد: ما اجازه ندادیم که هیچ قومیتی در ارجحیت باشد و جنسیت، سن، پولداری یا بی پولی و قومیت عامل تبعیض در ارایه خدمات باشد.

وزیر بهداشت در ادامه این نشست با اشاره به اینکه اولین کشوری که برای حمایت از اقتصاد در کنار  مقابله کرونا  دستورالعمل نوشت ایران بود  افزود: وزرای بهداشت بیش از ۶۰ کشور در روزهای ابتدایی با ما تماس گرفتند تا راهکارهای ما را بدانند  و  از ما کپی برداری کردند.

نمکی گفت: ما به کمک اقتصاد آمدیم و در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه بر مدیریت اقتصاد در شرایط کرونایی تاکید کردیم.

آخرین تیر وزارت بهداشت برای کنترل کروناوی با  اشاره بر اینکه حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب بزرگترین پشتوانه این حرکت بود،  افزود : در بین رهبران سیاسی، اجتماعی و مذهبی جهان این حرکت بی‌بدیل بود.

وزیر بهداشت رفتار ایشان  را برای مردم و علما هدایت‌گرانه  دانست و اضافه کرد: حمایت‌های ایشان به واقع نظیر نداشت.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت در گوشه و کنار کشور گفت: من در برابر این همه خودگذشتگی کادر درمان سر تعظیم فرود می‌آورم. 

وزیر بهداشت روز سه شنبه برای حضور در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و دیدار با مسوولان و نظارت بر روند مصوبه ها و وضعیت بیماری کووید ۱۹ به اصفهان سفر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: