اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 09 July 2020
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار و ۴۵۸نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

جان باختن ۲۲۱ نفر دیگر براثر ابتلا به کووید19 در کشور

به گزارش عصرپرس، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۲۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: در طول ۵ روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید۱۹ در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.


نام:
ایمیل:
* نظر: