اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 11 April 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس ، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس بر گزار شده، درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

بهبود ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران کرونایی در کشور

جهانپور بیان کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه روند بیماری را مدیریت شده دانست و گفت: اما در حال حاضر استانهای تهران، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و شرقی، فارس و کرمانشاه روند افزایشی را نشان می دهند که باید همکاری مردم در این خصوص بیشتر شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: