اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 23 October 2018
معاون بهداشت وزارت بهداشت
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح های مقطعی پاسخگوی نیاز مردم نیست، گفت: باید کاری کنیم که برنامه های اجرایی برای افزایش مصرف لبنیات در سطح کشور از پایداری بیشتری برخوردار باشند، البته باید با نگاه ویژه به قیمت و کیفیت تولیدات لبنی در کشور باشد.

طرح های مقطعی پاسخگوی نیاز مردم نیست به‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: بحث سرانه مصرف شیر در کشور ما پایین است و بیش از 50 درصد مردم کمتر شیر مصرف می کنند.

رئیسی افزود: اگر هدف ما 165 کلیو گرم در سال باشد این میزان کمتر از 80 کیلو در کشور است که دراین راستا مهم ترین اقدام بحث فرهنگسازی برای مصرف شیر در کشور است و  از طرفی نظارت، کنترل تولید و کم کردن قیمت تمام شده محصولات لبنی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درادامه با بیان اینکه طرح های مقطعی پاسخگوی نیاز مردم نیست، اظهار داشت: برخی برنامه ها مانند توزیع شیر رایگان در بین مدارس یکی از برنامه هایی بود که به دلیل عدم تامین منابع مالی متوقف شد، بنابر این ما باید کاری کنیم که برنامه های اجرایی از پایداری بیشتری برخوردار شوند، البته با نگاهی ویژه به قیمت و کیفیت تولیدات لبنی در کشور باشد. 

رئیسی تاکید کرد: مردم بخشی از پولی را که برای تهیه غذا مصرف می کنند را برای تهیه لبنیات هزینه کنند قطعا سود کرده و غذای کامل تری مصرف نموده اند.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: