اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 16 November 2016
سومین دوره پویش کتابگردی که به ابتکار احمد مسجد جامعی به راه افتاده است قرار است امسال نیز در پنجشنبه ۲۷ آبان در سراسر کشور برگزار شود.

سرویس فرهنگی عصرپرس: به دنبال برگزاری دو دوره برنامه ویژه کتابگردی که در سال های ۹۳ و ۹۴ در کتابفروشی های تهران و سراسر کشور برگزار شد؛ فراخوان «کتابگردی ۹۵» نیز منتشر شد.

در متن این فراخوان که از سوی احمد مسجد جامعی منتشر شده آمده است: «کتاب یکی از پایدارترین میراث بشری است که حامل تمام دانش ها و یافته های انسان است و به این اعتبار، ترویج کتابخوانی، ترویج تمام دانش ها و میراث بشری است. توسعه ی کتابخوانی، توسعه علم و دانش و اخلاق و معارف دینی هم هست. بنابراین، تقدیر، پشتیبانی و حمایت از دست اندرکاران کتاب، تقدیر از تعالی فرهنگی کشور عزیزمان، ایران است. یکی از مؤثرترین راه های پشتیبانی و حمایت از خدمتگزاران کتاب، حضور فعال و مردمی در کتابفروشی ها و خرید کتاب است. رونق کتاب فروشی ها به عنوان آخرین حلقه از زنجیره صنعت نشر، به رونق کل نشر ایران منجر خواهد شد. از این رو پیشکسوتان، اساتید، صاحب نظران و دانشجویان عضو خانه اندیشمندان علوم انسانی همراه با اصحاب علم و فرهنگ روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه در کتاب فروشی های تهران حضور پیدا خواهند کرد.»

در همین ارتباط و در پی فراخوان کتابگردی احمد مسجد جامعی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، حمایت این انجمن از این پویش را اعلام کرد.

فرید فرخنده‌کیش در پیامی کوتاه، گفت: دفاتر انجمن سينماي جوانان در سراسر کشور، حامی اين آيين مبارك خواهند بود.

گفتنی است این سومین دوره پویش کتابگردی است که به ابتکار احمد مسجد جامعی به راه افتاده و در سال‌های گذشته با استقبال چشمگیری از سوی اهالی فرهنگ، هنر، سیاست و عموم مردم همراه بوده است و قرار است امسال نیز در پنجشنبه ۲۷ آبان در سراسر کشور برگزار شود.

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: