اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - 01 September 2023
وزیر فرهنگ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و غرب عزت ایران را نمی خواهند،گفت: در حالیکه دولت های قبل آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا می دانستند، دولت سیزدهم با پیوست به پیمان های شانگهای و بریکس، اقتدار و موفقیت روابط خارجی جمهوری اسلامی را نشان داد.
پیمان‌های بریکس و شانگهای نشان از اقتدار و موفقیت روابط خارجی ایران استبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد افزود: دولت سیزدهم در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام های بزرگی برداشت و در حالیکه عده ای ادعا داشتند زبان دنیا را بلد و همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند، اما دولت فعلی، عزت دنیا را در دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب عزت ایران را نمی خواهند، ادامه داد: دولت انقلابی در دوستی با همسایگان و پیوستن به پیمان بزرگ شانگهای و بریکس موفقیت های بزرگی کسب کرد، چراکه در بریکس کشورهایی مانند هند، روسیه چین برزیل و آفریقای جنوبی حضور دارند که اقتصاد آنها رو به رشد و مهمترین سیاست آنها دلار زدایی است.

وی افزود: فعالیت دولت انقلابی وقتی آغاز شد که کشور دچار کرونا، در حالت تعطیل و فعالیت های مختلف تحت الشعاع آن قرار گرفته بود، دولت انقلابی در همان ماه های اول اقدام کرد و وقتی کرونا را در کشور پایان داد ، آمار فوتی کشورهای غربی و اروپایی سه رقمی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است ، البته شاید به دلیل حجم مشکلات و میراث گذشته، شهد شیرین خدمت هنوز در کام مردم حس نشده ولی گام های اساسی برداشته شده و دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.

اسماعیلی همچنین با اشاره به ولایتمداری مردم لرستان گفت: این استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل الله بود و مردم عشق ائمه را نسل به نسل منتقل کردند و در انقلاب اسلامی حضوری نورانی داشتند که بزرگانی مانند آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و شهدای عالی مقام استان از افتخارات کشور هستند.

وی تصریح کرد: اینها مهمترین مولفه هویت فرهنگی ما هستند، چراکه راز ماندگار نهضت و انقلاب در محبت بی دریغ مردم نسبت به خاندان آل الله بوده و لرستان پیشتاز این حرکت است.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نامها را ماندگار می کند، ادامه داد: دولت و رییس جمهور انقلابی در عرصه های مختلف آزمون پس داده و امروز مسوولیت دولت انقلابی را بر عهده گرفته و برای اعتلای کشور تلاش می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پرورش استعدادهای لرستان، گفت: سند مهندسی فرهنگی استان آماده است و از همه فعالان فرهنگی دینی رسانه می خواهیم، اثر ارایه دهند چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه جانبه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: