اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با معرفی شرکت ها و غرفه های برتر پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.

به گزارش عصر پرس ،ستار محمودی در آیین اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: ساختار دولتی و بخشی از بخش خصوصی کشور با رویکرد پاسخگویی به مساله تحریم می نگریستند اما امروز صنعت برق باید با تغییر رویکرد به صادرات بویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی بیندیشد.

وی افزود: امروز بسیاری از موانع خارجی پیش روی توسعه اقتصادی کشور برداشته شده است اما هنوز با موانع و مشکلات ذهنی و ساختاری روبروییم.

محمودی اضافه کرد: امروز اقتصاد ایران اسلامی به دلیل برخورداری از امنیت، منابع انسانی توانمند، تصمیم گیر و کاربلد، منابع طبیعی غنی، ظرفیت های دانشی و آموزشی بالا و اینکه مردم دغدغه کشور خود را دارند، می تواند شاهد یک جهش باشد.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی باید با انسجام و شناخت بیشتری از ادبیات بین الملل و حدود صادرات برای ارتقای کیفیت محصولات خود بیندیشد و بداند کیفیت است که در رقابت پایدار می ماند نه قیمت.

محمودی بیان داشت: بخش برق باید با کمک سندیکای برق و بخش خصوصی، گروه هایی برای حل مشکلات و ارایه راهکار تشکیل دهد اما وزارت نیرو همه دولت نیست و سایر دستگاه ها نیز باید همراهی کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی داخلی با وجود نرخ های بهره بالای 20 درصدی نمی تواند با بخش خصوصی خارجی که در تامین مالی خود از تسهیلات با نرخ بهره دو درصدی استفاده می کند، رقابت کند.

وی افزود: همراه کردن گمرک در واردات برخی مواد اولیه، حل مشکلات بیمه ای، تنظیم سیاست ها و مقررات مناسب و راه حل های دیپلماتیک نیز می تواند به صنعت آب و برق به عنوان یکی از حلقه های زنجیر اقتصاد یاری برساند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه گفت: برای توسعه صنعت برق اعم از زیرساخت های تولید، خطوط توزیع و انتقال و سایر فعالیت هایی که در زمینه نیازهای برقی سایر بخش ها مانند نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و... انجام می شود، سالیانه 15 میلیارد دلار و برای سرمایه گذاری در صنعت برق پنج میلیارد دلار نیاز است.

هوشنگ فلاحتیان اضافه کرد: صادرات کالاها و تجهیزات ایرانی به بازار 600 میلیون نفری منطقه و همسایگان نیز می تواند بیش از 20 میلیارد دلار فرصت کاری برای صنعت برق ایران ایجاد کند.

وی افزود: در فضای کنونی پس از برجام، تمایل و انگیزه زیادی از سوی کشورها و شرکت های مختلف خارجی برای حضور در ایران وجود دارد؛ در این شرایط باید خود را برای حضور در بازارهای جهانی آماده کنیم.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد باید در این فضا بیش از پیش بازرگانی خارجی را آموخت، زیرا فضای کسب و کار موجب تحول صنعت برق کشور می شود.

وی از همه شرکت های ایرانی خواست برنامه های خود را همسطح جهانیان کنند، زیرا عامل حرکت صنعت در آینده، تفکری همتراز با تفکر روز جهان است.

لازم به ذکر است: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در 45 هزار مترمربع و 12 سالن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شد و 307 شرکت خارجی و 378 شرکت داخلی حضور داشتند که در مقایسه با نمایشگاه پانزدهم 50 درصد رشد داشته است .

نام:
ایمیل:
* نظر: