اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 30 May 2018
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که در طول ۲۴ ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است، افزود : همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم .

ويروسي به نام نوروویروس علت بیماری گوارشی در کلاردشت بوده است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه  روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است  اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده های آنها قابل انتقال است .

وی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفيف است ، شیوع ويروسي به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهارکرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده  منتقل می شود و همچنین از طریق دست  و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و  تلفن نیز منتقل می شود.

گوهردهی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دست ها ، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفوني کردن سبزيجات و ميوه هاي تازه در پیشگيري از این بيماري  را بسیار موثر دانست.


نام:
ایمیل:
* نظر: