اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 May 2018
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: راه‌کار توسعه دستاوردهای پژوهش‌های پایه و تحقیقات مرز دانش نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و با حرکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عرصه تحقیقات و فناوری بخش کشاورزی، این حوزه رونق پیدا می‌کند.
کشاورزی با حرکت بخش خصوصی رونق می‌گیردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از مرکز ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مسیر آغاز شده توسط سازمان آموزش،تحقیقات و ترویج کشاورزی، توسعه دهنده دانش و فناوری بخش کشاورزی با کمک بخش خصوصی و راه صحیح رونق این حوزه است، گفت:  این سازمان موسسات تحقیقاتی کشور است و اقدامات فوق العاده در حوزه تحقیقات انجام داده است اما انتقال فناوری به بخش خصوصی و تجاری سازی این توانمندی ها یکی از چالش‌های اساسی حوزه کشاورزی است.

 وی افزود: باید از طریق انتقال و واگذاری دانش و فناوری شکل گرفته در موسسه تحقیقاتی و انتقال آن به بخش خصوصی درآمد حاصل شده صرف گسترش تحقیقات و پژوهش های پایه آینده شود و نیز کشاورزان و مردم به طور ملموسنتیجه پژوهش را در بهبود زندگی و کارشان حس کنند.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری از طرح های پژوهشی مرز دانش و پایه گفت: معاونت علمی و فناوری آمادگی دارد از روش های جدید انتقال دانش و فناوری حمایت کند و زمینه حرکت این پروژه ها به سوی تجاری سازی و ایجاد اشتغال فراهم شود.

ایجاد زمینه انتقال دانش و فناوری تولید بذر به بخش خصوصی
در این مراسم، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار البرز و رییس  مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر چهار قرارداد انتقال دانش فنی با حضور نمایندگان شرکت های بخش خصوصی منعقد شد.

بر اساس این قراردادها، دانش و فناوی اصلاح و تهیه بذرهای ارقام اصلاح شده توسط موسسه تحقیقات اصلاح تهیه بذر و نها با توانمندی شرکت‌های بخش  خصوصی به تولید انبوه می‌رسد.

بازدید از دستاوردهای یک شرکت فناور فعال در حوزه ژنتیک طیور
ستاری در ادامه از شرکت دانش بنیان پسوک دیدن کرد. این شرکت فناور پس از موفقیت در تولید و عرضه واکسن های نیوپاسول ۱۰۱، فلوپاسول و نیوپاسول ۱۰۲ برای پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا و واکسن جدید سه گانه ای بنام نیوپاسول ۱۰۳ را برای اولین بار در کشور تولید کرده است.

تولید آنتی ژنهای پسوفلو و پسوکاسل که برای انجام آزمایش های تشخیصی بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل به کار می روند از دیگر تولیدلت شرکت دانش بنیان پسوک است. تولید تخم مرغهای جنین دارSPF از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان به شمار می رود.

افتتاح نخستین خط تولید شمش نیکل
رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین با حضور در شرکت گسترش فناوری خوارزمی، نخستین خط تولید شمش نیکل را افتتاح کرد. این شرکت فناور در زمینه تولید کاتالیست های مصرفی صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع ها فعالیت می‌کند.

بازدید از یک شرکت فناور در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در آخرین بخش از سفر خود به استان البرز، از تولیدات شرکت طراحی و مهندسی سنتام، تولیدکننده داخلی تجهیزات آزمایشگاه‌های مهندسی و مقاومت مصالح دیدن کرد. این شرکت فناور در بخش طراحی و تولید تجهیزات آزمون مواد و تجهیزات آموزش مهندسی مشغول به فعالیت است. شرکت سنتام دارای دو واحد صنعتی مربوط به تولید و مونتاژ دستگاه‌های آزمایشگاهی و دارای بخش‌های مدیریت، فروش (داخلی و خارجی)، طراحی (مکانیک، الکترونیک، نرم‌افزار و تحقیق و توسعه)، تولید (الکترونیک، مونتاژ و کنترل کیفی) است.

این شرکت در حال حاضر در بخش طراحی و تولید تجهیزات آزمون مواد و تجهیزات آموزش مهندسی مشغول به فعالیت است. شرکت سنتام دارای دو واحد صنعتی مربوط به تولید و مونتاژ دستگاه‌های آزمایشگاهی. دارای بخش‌های مدیریت، فروش (داخلی و خارجی)، طراحی (مکانیک، الکترونیک، نرم‌افزار و تحقیق و توسعه)، تولید (الکترونیک، مونتاژ و کنترل کیفی) است.

نام:
ایمیل:
* نظر: