اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 08 July 2024
تندیس جایزه ملی بهره وری در سال 1403 از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان ملی بهره وری به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) اهدا شد.
اعطای تندیس جایزه ملی بهره وری در سال 1403 به ساتباخبرنگار- پروین مرادی

به گزارش عصرپرس، تابلو برق سبز در بورس انرژی با گذشت یک سال از رونمایی توانسته است با ایجاد ساختاری نوآور و کارآمد و راه‌اندازی بها‌بازار فروش برق، زمینه تامین مالی پایدار نیروگاه‌های تجدیدپذیر، مردمی‌سازی و توسعه اقتصادی را در سال جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد کرده و امکان انجام معاملات برق سبز در بازاری قابل اتکا از طریق عرضه مستقیم برق سبز را فراهم سازد.

در همین راستا و با توجه به تاثیر این تابلو بر شاخص‌های بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران و همزمان با برگزاری دهمین همایش جایزه بهره‌وری ایران، تندیس برنز جایزه ملی بهره‌وری در سال 1403 به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) اهدا شد.

این جایزه توسط سازمان اداری استخدامی و سازمان ملی بهره‌وری و پس از بررسی بیش از 110 طرح ملی در تمام دستگاه‌های اجرایی و پس از ارزیابی‌های گسترده توسط تیم داوران به سازمان ساتبا اهدا شده است.

به گزارش دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا، بر اساس آمار منتشر شده تاکنون 500 میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال ذیل این تابلو به فروش رفته که توانسته است با بهبود شاخص‌های بهره‌وری بخش تولید، نقش مهمی در ارتقاء کیفی و افزایش بهره وری صنعت برق در کشور ایفا کند، به نحوی که توسعه این بازار می‌تواند در مدت 5 سال از انتشار 18 هزار و 270 میلیون کیلوگرم آلاینده کربن دی اکسید جلوگیری کرده و ضمن کاهش مصرف منابع آبی به میزان 9 میلیارد و 965 میلیون لیتر (در تولید برق) موجب کاهش مصرف سوخت به میزان 8 میلیارد و 637 میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی به ارزش 4 میلیارد و 59 میلیون دلار شود.

سخنرانی رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران، اهدای تندیس ملی بهره‌وری و اهدای لوح تقدیر شرکت‌ها و پروژه‌های برتر بهره‌وری از جمله برنامه‌های دهمین همایش جایزه بهره وری ایران بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: