اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 08 July 2024
رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور:
رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل و پایش منابع آبی در استان هرمزگان باهدف تأمین مناسب آب موردنیاز بخش‌های شرب و کشاورزی انجام شده است.
برنامه‌ریزی برای تامین مناسب آب شرب و کشاورزی هرمزگان انجام شده استبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، مهرزاد احسانی درباره وضعیت بارش‌ها در مناطق جنوبی اظهار کرد: امسال بارش در بخش‌هایی از استان هرمزگان در شرایط مطلوبی نبوده است به همین سبب ورودی چندانی به سد استقلال میناب نداشته‌ایم.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور ادامه داد: سد «استقلال» تأمین‌کننده آب شرب شهرستان بندرعباس است و تقریباً ۶۰ درصد منابع آب شرب این استان از سد «استقلال» و چاه‌های «شمیل» و «نیان» تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی در سطح استان به‌منظور کنترل منابع آبی صورت‌گرفته است، خاطرنشان کرد: دو شرکت آب منطقه‌ای و آبفای هرمزگان به‌منظور مدیریت مناسب و بدون تنش آبی با یکدیگر همکاری و هماهنگی می‌کنند تا مردم به‌صورت پایدار به منابع آب دسترسی داشته باشند و دغدغه‌ای از بابت کمبود آب احساس نکنند.

احسانی گفت: برنامه‌ریزی دقیقی تهیه شده است تا باوجود همه کمبودهای بارشی در استان در چهارچوب برنامه انجام شده، کمبود آبی تا پایان سال جاری نداشته باشیم.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور ادامه داد: همه جزئیات لازم در برنامه بررسی و راهکارهای کنترلی نیز برای کاهش مصرف در استان هرمزگان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از جمله اینکه بر قطع آب فضای سبز شهری تأکید شده است که این برنامه توسط استانداری با جدیت پیگیری و انجام می‌شود، بنابراین با جداسازی منابع آب شهری از آب شرب، تأمین آب فضای سبز از محل پساب داخل‌شهری انجام می‌گیرد.

احسانی خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون به‌عنوان برنامه آبی در استان انجام می‌شود، حاصل کار کارشناسی دقیق و برنامه‌ریزی زیاد به‌منظور حذف مصارف غیرشرب از خط لوله آب شرب بندرعباس است و به‌صورت دائمی نیز پایش می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل به‌فوریت نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی در خصوص منابع آب کشاورزی در استان گفت: برای منابع آب کشاورزی منطقه تصمیم‌های لازم اتخاذ شده است، ازآنجایی‌که عمده باغ‌های استان در شهرستان میناب قرار دارد به باغداران استان ابلاغ شده است که در سال جاری برای زراعت، امکان تأمین آب وجود ندارد و باغ باید از تعداد زیادی چاه که از قبل در شبکه حفاری شده یا وجود داشته است یا تجهیز و آماده شده است، آبیاری شوند و با تخلیه چاه‌ها داخل شبکه آبیاری، آب موردنیاز باغ را تأمین می‌کنیم.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: برنامه حاضر نیز به نحوی برنامه‌ریزی شده تا دراین‌خصوص نیز آسیبی متوجه باغداران نشود. در این زمینه تجربه بسیار خوبی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته خدمتگزاری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: