اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
در کارگروه اجرایی مدیریت کیفیت منابع آب مطرح شد:
مدیر کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب صدرا در استان فارس در طرح‌های کشت گلخانه‌ای این دشت مورد استفاده قرار گیرد.

به‌گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دهمین جلسه کارگروه اجرایی مدیریت کیفیت منابع آب در شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد که در این جلسه راهکار اجرایی برنامه‌های آگاهی رسانی در زمینه مدیریت جامع کیفیت منابع آب در سطح استان مورد بحث قرار گرفت و مخاطرات بهداشتی آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های مجتمع‌های گردشگری در مجاورت آب‌های سطحی بررسی شد.

مدیر کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس تعامل و همکاری بین اعضای کارگروه را از مفاد نظام‌نامه کارگروه اجرایی کیفیت منابع آب و از اهداف تشکیل آن دانست و افزود: بر اساس نامه معاون وزیر در امور آب و آبفا در خصوص ابلاغ اولویت‌های کاری این کارگروه؛ باید در راستای عملیاتی نمودن نظام‌نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب و تحقق اهداف مشترک در دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کیفیت منابع آب اقدام شود.

احمدرضا عیسایی در خصوص استفاده از پساب تصفیه‌خانه موقت فاضلاب صدرا برای آبیاری باغشهرها گفت: به طور کلی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری به علت تفاوت زیاد استانداردهای آب با استانداردهای آب شرب نباید در حرایم منابع آب شرب مورد استفاده قرار گیرد، زیرا نفوذ این پساب به داخل سفره‌های آب زیرزمینی با قابلیت آب شرب، سبب آلودگی آن می‌شود؛ بنابراین در شهر صدرا نیز پساب تصفیه شده باید برای آبیاری باغ شهرهای موجود در دشت که سفره آبرفتی آن فاقد استاندارد آب شرب است استفاده شود.

وی اضافه کرد: باید از آبیاری آن در دامنه کوه‌های آهکی که در محدوده حریم 25 ساله منابع آب شرب هستند خودداری کرد و برای آبیاری باغ شهرهای واقع در دامنه ارتفاعات، چاه‌های آبرفتی را جایگزین چاه‌های آهکی که در حال حاضر مورد استفاده هستند قرار داد.

عیسایی افزود: مذاکره‌ای نیز با پالایشگاه شیراز به منظور بررسی موضوع امکان تخصیص پساب تصفیه‌خانه موقت صدرا به پالایشگاه شیراز انجام شده و باید موانع این کار بررسی شود.

وی همچنین پیشنهاد استفاده از پساب تصفیه‌خانه مذکور برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در دشت صدرا که قبلاً از طرف دانشگاه شیراز و در جلسات استانداری مطرح شده بود را ارائه داد.

 

برچسب ها
منابع آب ، پساب ، فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: