اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 29 September 2016
رئیس مجمع واردات ایران با بیان اینکه وارد کننده قانونی همچون تولید کننده وفادار به نظام ، کشور و انقلاب است گفت :وارد کنندگان مواد خوراکی و آشامیدنی خود را همیار و همکار تولید می دانند و معتقدند تولید کننده واقعی نیاز به یک وارد کننده واقعی قانونمند با عملکرد صحیح دارد .

ایرنا ، علیرضا مناقبی چهارشنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ، آشامیدنی و وابسته کیش اظهارکرد : وارد کنندگان غیر قانونی امروز به اسم قاچاق ،کالا وارد کشور کرده و با چراغ خاموش حرکت می کنند اما تمام حرکات آنها به نام وارد کنندگان قانونی شناسنامه دار رقم می خورد که این امر سبب می شود بسیاری واردات را مخل آسایش تولید تلقی کنند.

رئیس مجمع واردات ایران تصریح کرد : امروز وارد کنندگان مواد خوراکی و آشامیدنی در تمامی حوزه ها خود را همیار و همکار تولید می دانند چرا که این وارد کنندگان قانونی می توانند بهترین مواد خوراکی را در اختیارتولید کننده قرار دهند .

مناقبی افزود: وارد کنندگان قانونی به بخش تولید کمک می کنند و عاملی خواهند شد تا تولید داخلی کشور در مسیری پویا حرکت کند و با رقابت در بازار برابر کیفیت خود را افزایش دهد .

وی اظهار کرد : دلیل لطمه وارد شدن به تولید ،وارد کنندگان قانونی نیستند چرا که این افراد حقوق ، عوارض گمرکی مالیات و ارزش افزوده پرداخت می کنند ، در هیچ کجای دنیا کشوری پیدا نمی کنیم که واردات نداشته باشند.

* واردات باید از مسیر قانونی صورت بگیرد / جلوگیری از واردات تنها با بگیر و ببند عملی نمی شود

به گزارش ایرنا ، رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ها با تاکید بر اینکه بزرگترین تولید کنندگان دنیا بزرگترین وارد کنندگان هستند افزود : واردات در کشور انجام می گیرد اما قوانین بجای مانع شدن از فعالیت های غیرقانونی ، افراد قانونمند را در مسیر بوروکراسی اداری قرار می دهد .

وی تصریح کرد : امروز قوانین وضع می شود تا با عملکرد نا درست افراد مقابله شود، اما در عمل کسانی که قانونمند فعالیت می کنند باید به قوانین عمل کنند .

مناقبی گفت : امروز به رغم ادعای کاهش قاچاق ، رقم آن به 15 میلیارد دلار می رسد ، کسانی که این ادعا را دارند یا رقم برای آنها ناچیز است یا تعداد این صفرها را نمی دانند.

مسئول برگزاری نمایشگاه با بیان اینکه امروز واردات و خروج ارز از کشور وجود دارد اظهار کرد : واردات باید از مسیر قانونی صورت گیرد و حق و حقوق و مطالبات دولت را پرداخت کنیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: بخش خصوصی را از خود بدانیم و در مقابل پدیده شوم قاچاق بایستیم ، جلوگیری از این پدیده تنها با بگیر و بند و جریمه عملی نیست .

مناقبی اظهار داشت : تفکر بسیاری براین است که قاچاق از مناطق آزاد صورت می گیرد و یا نیروی انتظامی کم کاری می کنند که هر دو نظر نادرست است ، امروز کسی حاضر نیست یکبار کالا را در منطقه آزاد بیاورد وسپس به سرزمین اصلی وارد کند ، این کالا ها به راحتی به سرزمین اصلی می رود.

نماینده وارد کنندگان بخش خوراکی کشور با قدردانی از مسئولان منطقه آزاد در همکاری برای برگزاری نمایشگاه ،ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده نمایشگاهی پر بارتر با شرکت کنندگان بیشتری برگزار شود .

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته کیش که چهارشنبه شب با حضورمسئولان و 110 شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد تا 10 مهرماه میزبان بازدیدکنندگان است .

این نمایشگاه امروزپنجشنبه با برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی در مرکز همایش های بین المللی به کار خود ادامه می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: