اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 27 February 2018
ظریف:
وزیر امور خارجه با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با جمهوری صربستان بر همکاری های نزدیک تر دو کشور در مجامع بین المللی تاکید کرد.

اراده ایران برای گسترش روابط با صربستان است

به گزارش عصرپرس از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که دور جدید سفر به اروپای شرقی را از روزگذشته آغاز کرده است، امروز ( سه شنبه) در بلگراد با خانم «مایا گویکوویچ» رئیس مجلس صربستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خشنودی از روند رو به رشد روابط تهران - بلگراد در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، از گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.

وی همچنین از سفر رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران به صربستان در سال جاری میلادی خبر داد.

*حمایت صربستان از گسترش روابط پارلمانی با ایران

«مایا گویکوویچ» نیز در این دیدار ضمن حمایت پارلمان صربستان از توسعه و تعمیق روابط ایران و صربستان از گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.

وی با اشاره به دو سفر خود به ایران، سفرهای خود را موفق و خاطره انگیز خواند.

طرفین این دیدار در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

محمدجواد ظریف روز گذشته (دوشنبه) عازم اروپای شرقی شد. وزیر امور خارجه در این دور از سفر به منطقه بالکان در 4 کشور توقف خواهد کرد و با مقامات کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

یک هیات بلند پایه سیاسی و همچنین یک هیات اقتصادی متشکل از تعدادی از بنگاه ها و کارآفرینان اقتصادی از بخش های خصوصی و دولتی، ظریف را در این سفر همراهی می کنند.

ظریف در این دور از سفر به اروپای شرقی علاوه بر دیدار و گفت وگو با همتایان خود و دیگر مقامات عالی رتبه صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی در همایش مشترک با تجار و بازرگانان ایرانی و کشورهای یاد شده شرکت و سخنرانی می کند.

*دیدار ظریف و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه همچنین پس دیدار با رئیس مجلس صربستان با «راسیم لیائیچ» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف و لیائیچ در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و نیز موانع گسترش روابط ایران و صربستان و راهکارهای رفع آنها تبادل نظر کردند.

حوزه های انرژی، همکاری بانکی، تسهیلات تجاری، همکاری های کنسولی، گردشگری از جمله محورهای گفت وگوهای دو مقام در این دیدار در بلگراد پایتخت صربستان بود.

محمد جواد ظریف همچنین در جریان اقامت دو روز خود در بلگراد، امروز با «آنا برنابیچ» نخست وزیر جمهوری صربستان دیدار کرد؛ در این دیدار ابعاد مختلف روابط دو جانبه مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه همچنین پیش از ظهر سه شنبه در همایش مشترک تجاری ایران و صربستان با حضور سه تن از وزرای دولت صربستان، رئیس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از ۷۰ شرکت بزرگ صربی و ایرانی شرکت و سخنرانی کرد.

ظریف امروز در نشستی اختصاصی با تجار و کارآفرینان ایرانی دیدار و بیم ها و امیدها و چشم انداز تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داد.

وی شب گذشته نیز پس از ورود به بلگراد با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان و «ایویتسا داچیچ» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری این کشور با دیدار و رایزنی کرد و سپس در جمع ایرانیان مقیم بلگراد حاضر شد و با آنها به گفت و گو پرداخت.

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: