اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 01 February 2018
وزیر نیرو در آیین افتتاح نیروگاه سمنگان:
وزیر نیرو گفت: استان کرمان می‌تواند به عنوان استان الگو و پایلوت در عرصه استفاده از منابع زیست محیطی و به عنوان یک نمونه برای سایر نقاط کشور نقش خود را ایفا نماید.

نیروگاه سمنگان می‌تواند پایلوت طرح‌های زیست محیطی باشد

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان عصر امروز پنج‌شنبه در آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در سیرجان با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه و همچنین ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: همه این اتفاقات و اجرای پروژه‌ها بدون مجهز شدن به آداب کار به ثمر نخواهد رسید و البته موضوع نظارت و پیگیری تم آداب خودش را دارد.

وزیر نیرو با تقدیر از پیگیری حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس در خصوص اجرای پروژه‌ها عنوان کرد: حمایت نمایندگان مجلس موجب خواهد شد توانمندی دستگاه‌های اجرایی همسو با مصالح و منافع مردم به کار گرفته شود.

وی با تشریح نمونه راه‌های خدمت به مردم خاطرنشان کرد: عرصه آب و برق یکی از جلوه‌های خدمت به مردم است بخصوص در این مناطق که با محدودینت منابع هم مواجه ایم و استان کرمان می‌تواند به عنوان استان الگو و پایلوت در عرصه استفاده از منابع زیست محیطی و به عنوان یک نمونه و مدل برای سایر نقاط کشور نقش خود را ایفا نماید.

اردکانیان عنوان کرد: با مجموعه عواملی که در کنار هم برای اجرای این پروژه قرار گرفته‌اند و به ویژه منابع انسانی ارزشمند، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

وزیر نیرو یادآور شد: استان کرمان جزو استان‌هایی بوده که در گذشته ای نزدیک در ساعات زیادی برق داشته و برق از استان‌های دیگر هم به این استان وارد می‌شده، اما امروز بخش عظیمی از خانوارهای کرمانی از نعمت برق بهره مند هستند و انرژی خورشیدی در استان کرمان هم می‌تواند به عنوان یک نقطه روشن برای آینده روشن تر پیش روی ما باشد.

وی ادامه داد: اینکه با افتتاح این پروژه‌ها در صنعت برق ۱۴۰ مگاوات مازاد تولید را نشان می‌دهد، استان‌های دیگر می‌توانند از آن بهره مند شوند که یک نقطه مثبت در صنعت آب و برق کرمان است.

اردکانیان در پایان گفت: وجود دو نیروگاه سیکل ترکیبی و تعدادی پست برق و همچنین سایر طرح‌های مرتبط با بخش آب و برق از یک عرصه وسیعی از تلاش در استان را نشان می‌دهد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: