اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 15 January 2018
قائم مقام وزیر بهداشت مطرح کرد؛
قائم مقام وزیر بهداشت، بر همکاری اقتصادی با آلمان در حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی و ساخت تخت های بیمارستانی تاکید کرد.

استقبال ایران از همکاری اقتصادی آلمان در حوزه سلامت

به گزارش عصرپرس به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی در نشست با هیات آلمانی، گفت: بازار سلامت ایران از قابلیت جمعیت ۴۸۰ میلیونی در کشور و منطقه برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر یک بازار دارویی ۴.۲ میلیارد دلاری در داخل کشور داریم که ۷۰ درصد ارزش ریالی آن تولید داخل است.

به گفته حریرچی، در حوزه تجهیزات پزشکی بازاری حدود ۱.۳ میلیارد دلاری داریم که می توانیم با انتقال تکنولوژی برای تولیدات داخل، بهسازی صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و خرید خدمت برای تجهیزات به جای خرید تجهیزات، با همکاری های مشترک همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی ضمن تشریح اجرای طرح تحول سلامت در کشور، افزود: دولت دکتر روحانی، سلامت را از اولویت های نخستین کشور قرار داد و اجرای طرح تحول سلامت در ۵ سال اخیر توانست اقدامات مثبتی را به ثمر بنشاند.

حریرچی ادامه داد: در چهار سال اخیر توانستیم تعداد ۲۴ هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم و ۸۶ هزار تخت دولتی را بطور کامل بازسازی کردیم.

قائم مقام وزیر بهداشت به بیمه ۱۰ میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم را به طور متوسط از ۵۴ درصد به ۳۷ درصد کاهش دادیم.

وی دسترسی به پزشک عمومی و متخصص را در تمام مناطق روستایی و شهرهای مرزی از دیگر گام های مثبت اجرای طرح تحول سلامت ذکر کرد و افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی بازاری حدود یک و سه دهم میلیارد دلاری داریم که می توانیم با انتقال تکنولوژی برای تولیدات داخل، بهسازی صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و خرید خدمت برای تجهیزات به جای خرید تجهیزات با همکاری های مشترک همکاری های خوبی با هم داشته باشیم.

حریرچی گفت: در چند سال آینده تعداد ۲۰ هزار تخت جدید از طریق منابع جدید خواهیم ساخت که ساخت ۲۴۰۰ تخت را با کره جنوبی و چین قطعی کرده ایم و برای ساخت بقیه تخت ها هم با کشورهای اتریش، ایتالیا و ترکیه در حال مذاکره هستیم و در این زمینه به شرکای آلمانی هم خوشامد می گوییم.

وی در پایان حضور تعداد زیادی از پزشکان ایرانی در آلمان را نقطه مثبتی اشاره کرد و گفت: در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم از این ظرفیت بهره بگیرم و امیدوارم منشا همکاری های وسیعی با کشور آلمان داشته باشیم.

در این نشست نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سفارت آلمان در ایران نیز حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: