اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 13 January 2018
تفاهم نامه تامین مالی جمعی پروژه های دانش بنیان بین سه وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری، اطلاعات و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت علمی ریاست جمهوری به امضاء رسید.
امضای تفاهم نامه تامین مالی جمعی پروژه های دانش بنیانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شادا، مسعود کرباسیان با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه می تواند بعنوان یک قدم مثبت در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد اظهار داشت: عمده فعالیت بازار سرمایه ما تاکنون معطوف به نقل و انتقال سهام و فعالیتهای موجود بود و به بازار سهام اولیه که کار تامین سرمایه اولیه برای ایجاد کسب و کار را انجام می دهد، توجه جدی نمی شد که با این اقدام گام موثری در جهت تقویت این بخش برداشته شد.

وی تصریح کرد: تاکنون تامین مالی کشور، بیشتر از طریق سیستم بانکی انجام می شد که باید تلاش کنیم با اینگونه اقدامات، تامین مالی را به سایر بخشها بویژه بازار سرمایه انتقال دهیم.

وزیر اقتصاد موضوع فعالیت تفاهم نامه تامین مالی جمعی پروژه های دانش بنیان را فراهم کردن شرایط لازم برای تامین منابع مالی متقاضیان تامین جمعی سرمایه، بطور مستقیم برای پروژه های تعریف شده از سمت آنها در قالب مدلهای مختلف مبتنی بر اهدا، پاداش و مشارکت عنوان کرد.

کرباسیان در خصوص فرآیندهای اجرای این طرح نیز گفت: ایده ها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید و در شورای عالی بورس مطرح و پس از تصویب، دستورالعمل اجرایی آن تهیه می شود.

وی افزود: این طرح می تواند منابع مالی خرد را جمع کند و با توجه به بازگشت سرمایه موثر و خوبی که دارد می تواند به سایر حوزه ها نیز تسری یابد و بازار اشتغال را بهبود بخشد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: با توجه به جذب سرمایه موثر و خوبی که این طرح دارد، زمینه و فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای جوانان وجود دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر: