اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 09 January 2018
رییس پلیس فتا استان مرکزی
رییس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه فردي كه به دليل اختلافات و به قصد انتقام جويي اقدام به انتشار مطالبي توهين آميز عليه يكي از همكلاسي‌هايش در فضاي مجازي كرده بود، گفت: هر چند این متهم در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان مرکزی شناسايي و دستگير شد، اما همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که فضای مجازی جایی برای انتقام جویی و تسویه حساب‌های شخصی نیست.

یکی از جرائم شایع در شبکه‌های اجتماعی هتک حیثیت است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد ‌احسان آنقی‌ گفت:‌ در پی شکایت یکی از شهروندان مبني بر انتشار مطالب توهین آمیز در یکی از شبكه‌های اجتماعي بر علیه او، موضوع در دستوركار کارشناسان این پليس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی به این پلیس دعوت شد و در اظهارات خود اذعان داشت كه همکلاسی شاکی بوده و با توجه به اختلافاتي كه با او داشته، اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز نسبت به او کرده است.

سرگرد آنقی با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم باست که مطابق قانون، جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت و نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است، افزود: در صورت شکایت کردن توسط شاکی، پیگیری قضایی آن امکان پذیر خواهد بود.

اين مقام ارشد انتظامي اظهار کرد: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که انتشار و یا به اشتراک گذاری کامنتهای که به دیگر کاربران توهین و یا فحاشی می‌کند جرم است و این امر برای آنها تبعات قانونی دارد. البته کاربران باید دقت نمایند  براساس ماده 145 قانون مجازات اسلامی، هر دشنامی که باعث اذیت شنونده شود، موجب محکومیت گوینده به شلاق تا 74 ضربه می‌شود و مطابق ماده 700 قانون تعزیرات، هرکس با نظم و یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند یا هجویه را منتشر کند، به حبس از یک تا 6 ماه محکوم می‌شود.

سرگرد آنقی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.cyberpolice.ir به صورت برخط با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت های سایبری مطرح كنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: