اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 13 December 2023
ضرغامی خبر داد:
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تصویب لغو روادید با ۳۲ کشور در هیئت دولت خبر داد.
تصویب لغو روادید با ۳۲ کشور در دولتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور به تصویب رسید و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که ما مشخص کرده بودیم امروز در دولت تصویب شد.

وی افزود: دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند. زمانی ما فقط شعار می‌دهیم اما زمانی عمل می‌کنیم. این تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای بود که دولت گرفت. ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.

ضرغامی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که آمادگی دارد درها را به روی مردم دنیا باز کند و تسهیلات بیشتری برایشان فراهم کند تا مردم دنیا بتوانند به راحتی به کشور ما بیایند و از مزیت‌های آن استفاده کنند در کنار آن بسیاری از تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که امروز یکی از ترفندهای نظام استکباری است، خنثی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این در مرحله اول است. پیشنهاد ما ۶۰ کشور بود که با همکاری وزارت امور خارجه و اطلاعات و همه دستگاه‌های مسئول در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت درباره آن بحث شد. من باید از رئیس و اعضای کمیسیون با ملاحظاتی که داشتند تشکر کنم.

ضرغامی همچنین نام این کشورها را اعلام کرد: عربستان، بحرین، امارات، روسیه، قطر، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، موریتانی، تانزانیا، زیمبابوه، سیشل، موریس، اندونزی، برونئی، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، مالزی، ویتنام، برزیل، پرو، کوبا، مکزیک، ونزوئلا، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی.

وی با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه شکوه پارس در پکن که در دی انجام خواهد شد مجوز دولت برای خروج ۲۱۱ قلم شیء تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه صادر شد که با پروتکل‌های مربوطه، بیمه و همه ویژگی‌های مراقبت کامل با هزینه دولت چین صورت خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: این نمایشگاه در چین برگزار خواهد شد که هم معرفی تاریخ تمدن ایران در یک کشور مهم و بزرگ مثل چین خواهد بود و هم در جذب گردشگر چینی که یکی از بازارهای مهم ما است نقش موثری خواهد داشت. متقابلا بر اساس تفاهمی که با چینی‌ها داریم آنها هم نمایشگاه بزرگی در موزه ملی ایران سامان خواهند داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: