اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
شمخانی مطرح کرد:
دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که به ایران سفر کرده است دیدار و درباره همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی دو کشور گفتگو کرد.
گسترش همکاری میان کشور‌های اسلامی علیه آمریکابه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، دريابان علي شمخاني دبیر شورای عالی امنیت ملی در اين ديدار با اشاره به روابط تاريخي و تمدني و همچنين اشتراکات فراوان فرهنگي و مذهبي ميان دو کشور بر اهميت گسترش مناسبات و همکاري هاي دو جانبه در زمينه هاي مختلف و به ويژه مقابله با تهديدات مشترک تاکيد کرد.

وي افزود: فعال کردن ساختارهاي همکاري دوجانبه و طراحي سازوکارهاي مشترک، متناسب با تغيير مولفه هاي تهديدزا از جمله اقدامات فوري است که بايد از سوي دستگاههاي ذيربط در دو کشور مورد اهتمام جدي قرار گيرد. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا که موجب افزايش ناامني و بي ثباتي در جهان مي شود خاطر نشان کرد: سياست مزورانه، دوگانه و اختلاف افکنانه آمريکا در قبال کشورهاي اسلامي از جمله ايران و پاکستان ايجاب مي کند تا ضمن هوشياري و تمهيد اقدامات بازدارنده، همکاري ميان کشورهاي اسلامي عليه آمريکا گسترش يابد. 

شمخاني گفت: پرداختن به مسئله فلسطين به عنوان اولويت اصلي جهان اسلام يک ضرورت است و ائتلاف هايي که با هزينه کشورهاي اسلامي ايجاد شده بايد معطوف به تحقق آرمان آزادي قدس شريف باشد. 

وي بر ضرورت به کارگيري فرصت هاي متعدد همکاري ميان دو کشور به ويژه در مسير حل موضوعات مرتبط با جهان اسلام از جمله رفع محاصره مردم يمن تاکيد کرد و افزود: حمايت از گفتگوهاي سياسي ميان يمني ها و پايان بمباران و محاصره اين کشور و امدادرساني فوري به مردم خواست کشورهاي اسلامي و جامعه جهاني است. 

شمخاني با تاکيد برلزوم حفظ و صيانت از امنيت پايدار در مرزها و اقدامات مشترک در موضوعاتي مانند مبارزه با ترانزيت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با اشرار خاطر نشان کرد: اجازه نخواهيم داد برخي کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروريست براي ايجاد ناامني در مرزها ، روابط ميان دو کشور را تحت تاثير قرار دهند. 

وي افزود: هيچگاه ميان پاکستان و ايران تهديد متقابلي وجود نداشته و روابط دو کشور صرفا بر اساس فعال سازي فرصتهاي مشترک براي تامين منافع دو ملت دنبال شده است.

شمخاني گفت: بنادر ايران و پاکستان در خليج فارس و درياي عمان، مکمل يکديگر بوده و موجب هم افزايي ظرفيت‌هاي بي شمار اقتصادي براي دو کشور است.

وي تاکيد کرد: اجازه نخواهيم داد برخي کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروريست براي ايجاد ناامني در مرزها ، روابط ميان ايران و پاکستان را تحت تاثير قرار دهند. 

ناصر خان جنجوعا مشاور امنيت ملي نخست وزير پاکستان نيز در اين ديدار با تاکيد بر لزوم هوشياري کشورهاي اسلامي در برابر توطئه هاي خارجي که با هدف افزايش نزاع ميان مسلمانان و کشورهاي اسلامي دنبال مي شود تصريح کرد: پاکستان همکاري هاي امنيتي و اقتصادي خود را با جمهوري اسلامي ايران گسترش خواهد داد. 

وي با اشاره به جايگاه موثر ايران به عنوان کشوري امن ، باثبات و مقتدر درمنطقه شرق آسيا اظهار داشت: اسلام آباد از زمينه هاي جديدي که براي توسعه همکاري هاي مشترک اقتصادي، تجاري و بازرگاني فراهم شده استقبال مي کند و بر تلاش مشترک براي به فعليت رساندن گامهاي جديد در همکاريهاي في مابين تاکيد دارد.

مشاور امنيت ملي نخست وزير پاکستان تصريح کرد: بحرانهاي جاري در کشورهاي اسلامي ناشي از طرح بلند مدت دشمنان براي از بين بردن زير ساختها و منابع مالي و انساني کشورهاي اسلامي است.

وي تاکيد کرد: ايران به عنوان کشوري امن ، باثبات و مقتدر جايگاه موثري در تحولات منطقه شرق آسيا دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: