اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
نخستين نشست سراسري بانک اطلاعات هويت ژنتيک ايران با حضور رييس و اعضاي هيأت مديره اين بانک و به منظور بررسي چالش ها و فرصت ها، 20 و 21 دي در شيراز برگزار مي شود.

به گزارش عصرپرس به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشکي قانوني کشور، در اين نشست سراسري علاوه بر رييس، معاونان و مديران سازمان، مسوولاني از سازمان مديريت بحران کشور، سازمان پدافند غيرعامل، سازمان هلال احمر، نيروي انتظامي (تشخيص هويت، آگاهي و پژوهشگاه علوم انتظامي)، کميسيون حقوقي و قضايي مجلس، سازمان زندان ها و اقدامات تأميني کشور، معاونت اجتماعي و معاونت حقوقي قوه قضاييه نيز حضور دارند.

دکتر رضا رئوفيان رييس بانک هويت ژنتيک ايران هدف از برگزاري اين نشست را بررسي و تبيين ساختار بانک ژنتيک و کارکردهاي آن عنوان کرد و افزود: در اين نشست بانک ژنتيک و کاربردهاي آن به طور دقيق براي مدعوين معرفي و تشريح مي شود تا ارگان هاي ذي نفع بتوانند در مواقع لزوم از امکانات بانک بهره‌مند شوند.

وي اظهار داشت: با توجه به حضور نمايندگاني از سازمان مديريت بحران در اين نشست در خصوص اهميت تهيه پروفايل ژنتيکي از مشاغل پرخطر و ذخيره آن در بانک نيز بحث و تبادل نظر مي شود تا با نتايج قابل قبول بتوانيم به فاز مشاغل پرخطر نيز ورود کنيم.

رئيس بانک هويت ژنتيک ايران با اشاره به اينکه هم اکنون اقدامات مربوط به بانک در 31 استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: نمونه گيري از مجرمين مرد که داراي جرايم سنگين و تکرارشونده هستند در زندان هاي کشور در حال انجام است و پيش‌بيني مي شود تا نيمه بهمن ماه فرايند نمونه گيري مطابق برنامه به پايان برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: