اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 04 January 2018
نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران حوزه سلامت سه هزار و 500 میلیارد ریال به این بخش کمک کرده اند.

کمک 3500 میلیارد ریالی خیرین به بخش سلامت کشور

به گزارش عصرپرس، حسینعلی شهریاری در مجمع خیرین سلامت گلستان در گرگان، اظهار کرد: خیرین استان گلستان در این بازه زمانی 170 میلیارد ریال کمک و مساعدت داشته اند.

وی؛ مجموع کمک های خیرین سلامت کشور را از ابتدای فعالیت این مجمع 50هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از 90 هزار خیر در این مجمع حضور و فعالیت دارند و از سوی دیگر نیکوکاران حوزه سلامت در بخش های پژوهش و پیشگیری نیز پیشگام شده و اقداماتی در حال انجام دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مسیر جذب خیرین حوزه سلامت و فرهنگ سازی، رسانه ها نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: اگر به حوزه بهداشت و درمان توجه بیشتری شده و سرمایه گذاری خیران به سوی استان‌های محروم و مرزی هدایت شود، این مناطق می ‌توانند حتی نیازهای بهداشتی و درمان کشورهای همسایه را تامین کنند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور همچنین یادآور شد: گرایش به سبک زندگی سالم و ایرانی و پرهیز از مصرف فست فودها می‌ تواند هزینه ‌های درمان را کاهش دهد.

شهریاری اضافه کرد: حدود 50 درصد دانش آموزان ما اضافه وزن داشته و مستعد بیماری های ناشی از آن هستند و ما روی تغییر ذائقه ایرانی برنامه هایی برای سال جاری و سال آینده به ویژه در بین دانش آموزان خواهیم داشت.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: