اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: به زودی ستاد احیای ظرفیت های راکد در استان را با حضور مدیران دستگاه های قضایی و نظارتی تشکیل خواهیم داد.

ستاد احیای ظرفیت‌های راکد در کرمانشاه تشکیل می‌شود

به گزارش عصرپرس، هوشنگ بازوند امروز در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها خواست در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان سخت گیری نکنند و با تمام وجود برای مطالبه به حق جوانان برای شغل تلاش کنند.

وی گفت: در استان کرمانشاه با نرخ بالای بیکاری جوانان مواجه هستیم، لذا همه مدیران و مسئولین در مقابل این بیکاری مسئولند و از اعضای این کارگروه انتظار دارم با برنامه ریزی تلاش کنند تا نتایج خوب و اثربخشی برای تولید و شغل جوانان  در این کارگروه رقم بخورد .

وی با بیان اینکه مردم و جوانان از ما انتظار حل مشکلات آنها به ویژه حل مشکل بیکاری را دارند، گفت: جوانی که کار و شغل داشته باشد به دنبال زندگی خودش خواهد بود و هیچ موقع به دنبال ایجاد مشکل نخواهد بود، بنابراین از همه مدیران به ویژه مدیران بانک ها می خواهم که در راستای کمک به تولید و حل مشکل بیکاری جوانان سخت گیری نکنند.

بازوند تصریح کرد: اگر مدیری نمی تواند در این مسیر همراه و همگام باشد و قادر به حل مشکلات پیش رو نیست، واضح بگوید تا ما از مرکز بتوانیم مشکل را حل کنیم، در غیر اینصورت مجبور خواهیم شد برای تغییر چنین مدیری اقدام کنیم.

وی با اشاره به 24 رویکرد تعریف شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سالجاری به استفاده از ظرفیت های تعطیل شده تاکید داشتند که همه ملزم به رعایت و توجه به این مهم در راستای حل مشکل بیکاری هستیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزی قادر هستیم که ظرفیت های تعطیل شده در استان را برای ایجاد شغل احیاء کنیم، لذا ظرف 15 روز آینده ستاد احیای ظرفیت های راکد را در استان با حضور  مدیرکل دادگستری، بازرسی، دیوان محاسبات، فرمانده سپاه و مسئولین امنیتی استان و اعضای ستاد تسهیل تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم با رویکردی جدید از ظرفیت های راکد در استان جهت افزایش تولید و حل مشکل بیکاری استفاده کنیم.

 بازوند گفت: برای تعیین تکلیف واحدهای تعطیل شده سه راه داریم، اول اینکه با توجه به اینکه برخی از طرح های راکد در اختیار بانک هاست،  بانک ها باید برنامه های خود را برای خارج شدن این واحدها از رکود به ستاد اعلام کنند تا بتوانیم ظرف یک بازه زمانی آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین تعدادی از این واحدهای راکد در اختیار هلدینگ های اقتصادی است که این هلدینگ ها هم باید برنامه زمانبدی خود را برای احیای چنین واحدهایی اعلام کنند تا اقدامات لازم برای احیای مجدد آنها از سوی ستاد احیای ظرفیت های راکد صورت گیرد.

وی افزود: راه سوم این است که تعدادی از این واحدها در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید لیست این واحدها هم مشخص و تعیین تکلیف شوند تا از رکود و عدم فعالیت خارج شوند.

 بازوند خاطرنشان ساخت: بدون شک با انجام چنین برنامه ای بسیاری از واحدهای راکد و ظرفیت های تعطیل شده احیاء خواهند شد و سرمایه های خوابیده که می توانند به رونق اقتصادی جامعه کمک کنند در راستای کمک به اشتغال و حل مشکل بیکاری به کار گرفته خواهد شد.

وی  گفت: بعضی از هلدینگ ها که در اختیار بانک هاست چنانچه بانک ها قادر به احیای آنها هستند اقدامات لازم را انجام دهند، اما اگر قادر به احیای آنها نیستند باید با یک شرایط مطلوب به سرمایه گذاران واگذار شوند، زیرا هیچ کاری مهمتر ایجاد شغل در استان وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: