اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 01 January 2018
قاضی زاده هاشمی
وزیر بهداشت گفت: ما در وزارت بهداشت وظیفه‌ای جز افزایش رضایتمندی مردم نداریم و باید رعایت حقوق مردم در راس امور ما باشد

وظیفه وزارت بهداشت، افزایش رضایتمندی مردم است

به گزارش عصر پرس از صداوسیما، سید حسن قاضی زاده هاشمی در پنجمین اجلاس هم اندیشی اجرای بهینه تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ما در وزارت بهداشت وظیفه‌ای جز افزایش رضایتمندی مردم نداریم و باید رعایت حقوق مردم در راس امور ما باشد که در طرح تحول نظام سلامت با ایجاد افزایش دسترسی به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌ها سعی کردیم در همین راستا حرکت کنیم.

وی گفت: از آنجائیکه دستگاه‌های اجرایی کشور با مردم سر و کار دارند و اصل ۲۹ قانون اساسی نیز بر همین موضوع تاکید دارد بخشی از حقوق شهروندی از جمله بیمه شدن مردم مغفول مانده بود که با اجرای طرح تحول سلامت، موفق به بیمه شدن بیش از ۱۱ میلیون نفر از هموطنان شدیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: خوشبختانه بر اساس نظرسنجی مرکز آمار و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و همچنین صدا و سیما به عنوان معتبرترین مراکز نظرسنجی کشور، حوزه سلامت مورد توجه مردم بوده و بالاترین نمره‌ها را به دست آورده است، البته ما در رعایت حقوق مردم بی نقص نبوده ایم و این نشانه کرَم مردم است که از ما ابراز رضایتمندی داشته اند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت ایجاد شده است، گفت: ۱۲ هزار متخصص به مناطق محروم رفته اند و اکنون می‌توانیم بگوییم حضور پزشک عمومی را در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق روستایی به ۱۰۰ درصد رسانده ایم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بیش از ۵ هزار خانه بهداشتی ایجاد کرده ایم، افزود: در حاشیه شهر‌ها که مشکلات زیادی ناشی از جنگ تحمیلی و خشکسالی‌ها وجود دارد و بیش از ۱۱ میلیون حاشیه نشین داریم، نخستین بار توانستیم ۲ هزار مراقب سلامت را در نظر بگیریم.

وی گفت: در مقاطع مختلف بیماران خاص به علت کمبود دارو یا مشکلات پوشش بیمه‌ای خود تجمع می‌کردند، اما در ۴ سال گذشته اینگونه مشکلات را به لطف خدا نداشته ایم و هم اکنون نه کمبود دارو داریم و نه مشکلاتی که موجب نارضایتی بیماران شود.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه آموزش ۳۰ درصد ظرفیت مان را افزایش داده ایم و در موضوع زیرمیزی‌ها موضوع را یک طرفه ندیده ایم، بلکه هم ارائه دهندگان خدمت را و هم افزایش نظارت‌ها را تا حذف پدیده زیرمیزی ادامه دادیم اگرچه کار سختی بود، اما با هماهنگی جامعه پزشکی و کمک دولت این موضوع نیز محقق شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کار‌هایی که انجام شده نمایشی نبوده است، گفت: اگر نمایشی بود، ما در شهر و روستا اثری از خدمات نمی‌دیدیم برای مثال در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰۰ طرح در حال اجرا و همچنین در سراسر کشور بیش از ۶ هزار طرح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اشکالات ما کم نیست و زیرساخت‌های ما قدیمی است، افزود: در تلاشیم آن را اصلاح کنیم، همچنین پرونده سلامت الکترونیک برای همه ایرانیان ایجاد کرده ایم و در عین حال با بخش‌های اجرایی در تلاشیم رضایتمندی بیماران بیشتر شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه افزایش رضامندی مردم در همه حوزه‌ها امکان پذیر است، گفت: اگر وضع اقتصادی کشور مناسب باشد و بیمه‌ها نیز حمایت کنند، این رویه را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ۵۰ درصد تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده که نشان دهنده رعایت حقوق مردم است و مهمترین نکته در رعایت حقوق شهروندی باور خود ماست اینکه خود را جای مردم بگذاریم و ببینیم چه خواسته‌ای دارند فرقی نمی‌کند خدمتکار باشیم یا وزیر یا نماینده مجلس، آنچه مهم است اجرای قانون برای جامعه است که آرامش بخش خواهد بود؛ وقتی تبعیض وجود دارد ناراحتی مردم بیشتر است و قانون که نباشد هر کس هر کاری بخواهد انجام می‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: ما ایرانیان باید تلاش کنیم از اول تابع قانون باشیم و غیر از این هر کاری انجام شود خلاف شرع است، در این زمینه نقش قوه قضائیه و قوه مقننه حائز اهمیت است، زیرا قوه قضائیه با اجرای عدالت از ضایع شدن حق مردم پیشگیری و قوه مقننه با وضع قوانین مناسب در جهت حقوق مردم عدالت محوری می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: