اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 31 December 2017
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره نقش احیای بنا‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور گفت: ابنیه تاریخی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها برای گردشگری کشور است.

ابنیه تاریخی بزرگترین مزیت برای گردشگری کشور

به‌ گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان درباره نقش احیای بنا‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور، افزود: با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است موضوع گردشگری کشور ما مبتنی بر گردشگری حلال است یعنی تفریحاتمان گناه‌آلود نیست، بنابراین یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ما حوزه ابنیه تاریخی، میراث‌فرهنگی و تمدن کشور است.

معاون رئیس جمهوری با بیان این‌که هرچه به موضوع میراث فرهنگی بپردازیم این موضوع به توسعه گردشگری کمک می‌کند، گفت: در حال حاضر کشور‌هایی با تاریخ و جغرافیای محدود، برای خودشان موضوعات مصنوعی را تولید می‌کنند، اما خوشبختانه کشورمان با ظرفیت‌های متعدد سایت‌های تاریخی و ابنیه تاریخی که نشان دهنده تمدن کهن ماست، مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.

مونسان با اشاره به ویژگی‌هایی گردشگری فرهنگی، افزود: گردشگران فرهنگی که عمده گردشگران ورودی ما در این بخش هستند، گردشگرانی هستند که درآمد خوبی برای کشور ایجاد می‌کنند، بنابراین رسیدگی به ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: ما باید در نگاه مدیران رده بالای کشور به فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تغییر ایجاد کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در حوزه اقتصاد و در شاخصه‌هایی نظیر تولید ناخالص داخلی و اشتغال نقش ایفا کنیم و مرکز درآمد کشور باشیم.

وی افزود: این اقدامات به‌ شکل مناسب جلو رفته و سرعت این تغییر نگاه رشد مناسبی داشته است، ما در این فاصله ۴ مصوبه خوب از هیئت دولت گرفته و توانسته‌ایم گردشگری را به عنوان یکی از بخش‌های مهم در مبحث اشتغال فراگیر در بودجه ۹۷ مورد توجه قرار دهیم همچنین در زمینه اشتغال روستایی نیز با توجه به اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده سازمان میراث فرهنگی توانسته است دو سهم ۱۰ درصدی را برای صنایع‌دستی و گردشگری دریافت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: