اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 31 December 2017
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگرچه در دانش دندانپزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم، اما در عدالت دسترسی، نتیجه قابل قبول نبوده است.

ضرورت انجام دادن اقدامات چشمگیر در حوزه دندانپزشکی

به گزارش عصرپرس از صدا و سیما؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: پیشرفت‌های حوزه دندانپزشکی در کشور همپای پیشرفت‌های سایر کشور‌های جهان بوده است و ما از نظر دانش پزشکی در رشته دندانپزشکی وضع مطلوبی داریم، اما در زمینه دسترسی به خدمات دندانپزشکی و عدالت دسترسی، وضع مطلوبی نداریم و بیمه‌ها باید حمایت بیشتری کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته در ۴ سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت صورت گرفته و بیش از ۴۰ میلیون خدمت برای جمعیت زیر ۱۴ سال ارایه شده که نتیجه بخش نیز بوده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: بطوری که پوسیدگی دندان در این جمعیت از ۲.۱ به ۱.۸ کاهش یافته است البته ایده آل ما رسیدن به عدد ۱ در پوسیدگی دندانی است که در کشور‌های پیشرفته به آن دست یافته اند.

وی افزود: در هیچ کشوری هزینه‌های مراقبت از دندان به طور کامل توسط دولت پرداخت نمی‌شود، زیرا مردم باید مراقبت و پیشگیری کنند.

وزیر بهداشت گفت: وضع بهداشت دهان و دندان در نقاط مختلف کشور و در قشر‌های مختلف مردم یکسان نیست و بخشی از کار‌هایی که در این حوزه انجام شده نمایشی بوده است.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات باید عمق بیشتری یابد افزود: درحال حاضر بیش از ۳ هزار کلینیک در مناطق روستایی خدمات دندانپزشکی ارایه می‌کنند که اگر فعالانه‌تر کار کنند نتیجه بیش از اقدامات نمایشی خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی گفت: امروز ما دور هم جمع شده ایم تا بتوانیم این ۳ هزار یونیت را فعالتر و با تفکر و زیرساخت بتوانیم مجوز‌های لازم را برای توسعه خدمات دندانپزشکی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت افزود: من از جمله کسانی هستم که موافق دارو و درمان رایگان در حوزه دندانپزشکی نیستم، زیرا مردم باید مراقب دندان‌های خود باشند و به پیشگیری بی تفاوت نباشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: