اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
بامداد سه‌شنبه شبکه تلویزیونی شمشاد در شهر کابل، پایتخت افغانستان مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)،، رسانه‌های محلی گزارش کرده اند مهاجمان مسلح به دفتر شبکه تلویزیونی شمشاد در کابل حمله کردند که این حمله با وقوع انفجار همراه بوده و در جریان آن شماری از کارکنان شبکه شمشاد کشته و زخمی شده اند.

بر اساس گفته های یک خبرنگار تلویزیون شمشاد، مهاجمان مسلح بالای استودیوی مرکزی این شبکه حمله کرده اند و درگیری ها در محوطه ساختمان تلویزیون شمشاد ادامه دارد.

به گفته این خبرنگار، شماری از همکاران شان در این حادثه شهید و برخی دیگر مجروح شده اند.

برخی گزارش های ابتدایی، حاکی از شهادت دو تن و زخمی شدن دو تن دیگر است.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امورداخله در مورد این حمله گفته است که هم‌اکنون درگیری جریان دارد و بیشتر کارمندان شبکه شمشاد از سانحه دورند.

گفته می شود سه فرد مهاجم در ساختمان تلویزیون شمشاد جابجا شده و اکثر کارمندان این تلویزیون با استفاده از محوطه ساختمان کمیته ملی المپیک به بیرون از ساختمان منتقل شده اند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرده که حمله به مرکز تلویزیون شمشاد در کابل، ربطی به نیروهای وابسته به این گروه ندارد. اما پیش از این چندین شبکه تلویزیونی از سوی گروه طالبان مورد تهدید و حمله قرار گرفته بودند. سال گذشته، یک مینی بوس حامل کارمندان تلویزیون طلوع هدف یک حمله انتحاری قرار گرفته که در نتیجه آن، 7 کارمند این شبکه شهید و 24 تن دیگر زخمی شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: